Σελίδα 1 από 1

Δεύτερη μπαταρία (για εσωτερική κατανάλωση εν στάσει)

Δημοσιεύτηκε: Σάβ 12 Νοέμ 2016 11:37 pm
από T3syncrocamper
Παιδιά (μετά την εμπειρία της φθινοπωρινής που δεν μου δούλευε το τρούμα και μετά από πολλές αλλαγές μπαταριών τόσα χρόνια) ψάχνω να αγοράσω δεύτερη καλή μπαταρία. Καταλήγω σε βαθιάς εκφώρτησης agm (οι gel απορρίπτονται λόγω τιμής). Το θέμα είναι ότι το ύψος της πρέπει να είναι 175χιλ γιατί δεν χωράει άλλη πιο ψιλή κάτω από το κάθισμα του οδηγού (δεν συζητιέται για άλλη θέση) και βρίσκω μόνο μικρές (40ah) με τέτοιο ύψος-θάθελα μεγελύτερη. Οι μεγαλύτερες είναι 190χιλ. Με την αφαίρεση του μεταλλικού καπακιού και με μια καλή μόνωση των πόλων ίσως να χωρέσω καμιά ψιλή.
Έχει κανείς υπόψη του καμιά λύση; Καμιά χαμηλή agm;

Re: Δεύτερη μπαταρία (για εσωτερική κατανάλωση εν στάσει)

Δημοσιεύτηκε: Κυρ 13 Νοέμ 2016 9:21 am
από syncro16gr
Δημήτρη, μηπως φταίει κάτι άλλο; Καμιά διαρροή π.χ.; Το έψαξες;
Το τρούμα σε μένα δουλεύει σίγουρα 2 μέρες χωρίς φόρτιση της μπαταρίας, και μάλιστα δεν έχω καμιά ειδική μπαταρία. Σχετικά απλή αυτοκινήτου (μπος).
Και να φανταστείς ότι έχω αλλάξει την πλακέτα του τρούμα, όταν χάλασε η παλιά, και η νέα είναι πολύ πιο ευαίσθητη σε θέματα όπως τάση μπαταρίας, πίεση υγραερίου κτλ.

Re: Δεύτερη μπαταρία (για εσωτερική κατανάλωση εν στάσει)

Δημοσιεύτηκε: Κυρ 13 Νοέμ 2016 10:58 am
από BUS1988
Χωρίς τα καπάκια χώρεσα 80 Ah μπαταρία.
Θανάση οι σχετικά φθηνές μπαταρίες δεν έχουν ζωή μεγαλύτερη από 4-5 χρόνια. Λογικό είναι (όπως κάνει και η δικιά μου βαθιάς εκφόρτισης) μετά από 5 χρόνια να μην κρατάει τάση, οπότε σταματάει και η θέρμανση γιατί πέφτει κάτω από κάποια volt. Κατά την πορεία που λειτουργεί το μοτέρ η θέρμανση δουλεύει.
Η λύση είναι ακριβή μπαταρία και/ή έξυπνος φορτιστής μπαταρίας ώστε η μπαταρία να μην φορτίζει κατευθείαν από το δυναμό (το οποίο στέλνει συνεχώς ρεύμα άσχετα αν η μπαταρία είναι γεμάτη, οπότε τη διαλύει) και πιθανώς και φωτοβολταϊκό πάνελ.

Re: Δεύτερη μπαταρία (για εσωτερική κατανάλωση εν στάσει)

Δημοσιεύτηκε: Κυρ 13 Νοέμ 2016 2:57 pm
από T3syncrocamper
syncro16gr έγραψε:Δημήτρη, μηπως φταίει κάτι άλλο; Καμιά διαρροή π.χ.; Το έψαξες;
Έχω διαρροή πράγματι και αυτό μου χαλάει τις μπαταρίες. Θα τις βγάζω πιά τους πόλους όταν παραμένει πολύ καιρό σε άκινησία, γιατί οι μπαταρίες (οι απλές σίγουρα) αν αποφορτίζονται τελείως και μετά φορτίζονται, τότε τα παίζουν σε 1 χρόνο. Επειδή αναγκαστικά θα αλλάξω μπαταρία, για αυτό ρωτάω μήπως υπάρχει κάποια άλλη λύση.

Re: Δεύτερη μπαταρία (για εσωτερική κατανάλωση εν στάσει)

Δημοσιεύτηκε: Κυρ 13 Νοέμ 2016 2:59 pm
από T3syncrocamper
BUS1988 έγραψε:Χωρίς τα καπάκια χώρεσα 80 Ah μπαταρία.
....η μπαταρία να μην φορτίζει κατευθείαν από το δυναμό (το οποίο στέλνει συνεχώς ρεύμα άσχετα αν η μπαταρία είναι γεμάτη, οπότε τη διαλύει)
Σίγουρα είναι έτσι Θέμη; Αν στέλνει συνέχεια θα την σκάσει. Μήπως υπάρχει κάνα ρελέ που κόβει όταν γεμίσει;

Re: Δεύτερη μπαταρία (για εσωτερική κατανάλωση εν στάσει)

Δημοσιεύτηκε: Πέμ 15 Δεκ 2016 7:10 pm
από T3syncrocamper
Τελικά χώρεσε (στο ύψος) μια 70άρα AGM βαθιάς εκφόρτισης (λίγο ακριβή). Φυσικά χωρίς το μεταλλικό καπάκι και με καλή μόνωση του θετικού πόλου. Παρεβλήθηκε και ένας διακόπτης στη γείωση, που όταν το αμάξι μένει ακυκλοφόρητο για καιρό, είναι στο off για να γλυτώνω την εκφόρτιση από τις μικρές διαρροές που υπάρχουν. Ελπίζω ότι έτσι έλυσα τα προβλήματα και κυρίως της επάρκειας ρεύματος για τη θέρμανση (τρούμα γκαζιού). Είδομεν...

Re: Δεύτερη μπαταρία (για εσωτερική κατανάλωση εν στάσει)

Δημοσιεύτηκε: Παρ 16 Δεκ 2016 2:59 pm
από magiolino
Νομίζω οτι με τον διακόπτη έκανες την καλύτερη δουλειά Δημήτρη.

Εγώ πάντως πλέον έχω μια 100αρα κοινή μπαταρία για οτι έξτρα καταναλώσεις εχει το αυτοκίνητο και μια 75αρα για μίζα.

Υπάρχει δυνατότητα να φορτίζουν παράλληλα όμως δεν εχει χρειαστεί μέχρι στιγμής γιατι με μια πλήρη φόρτιση της 100αρας απο το σπίτι κάνω την δουλειά μου και όταν γυρίσω την ξαναβάζω στον συντηρητή.

Ενα διακόπτη πάντως θα ήθελα να περάσω κι εγώ για όσο κάθετε το αυτοκίνητο.

Re: Δεύτερη μπαταρία (για εσωτερική κατανάλωση εν στάσει)

Δημοσιεύτηκε: Τετ 18 Ιαν 2017 11:14 am
από T3syncrocamper
Η νέα-καλή μπαταρία αποδείχθηκε η λύση στη θέρμανση. Το Truma δουλεύει άψογα (και στις δύο ταχύτητες). Τεσταρισμένο για ένα δύωρο σίγουρα. Για ολόκληρη διενυκτέρευση θα δούμε.