Όσο προχωρημένο ήταν το Τ3, ακόμα και με τα σημερινά δεδομένα, άλλο τόσο ήταν και οι αερόψυκτοι κινητήρες των 1600 και 2000 c.c..Hellenic Vanagon έγραψε:Hellenic Vanagon έγραψε:syncro16gr έγραψε:Θυμάμαι το '81, όταν ο πατέρας μου πήρε ένα καινούργιο Τ3 (1600cc, αερόψυκτο, εμπορικό), αφού κόλλησε η μηχανή από το προηγούμενο Τ2a που είχε απ' το '71, οι φίλοι του τον δούλευαν γιατί δεν πήρε το Μιτσιμπίτσι, όπως το λέγανε εκείνοι, με τα μισά λεφτά!
650.000 (δρχ.) το Transporter, 350.000 το L300
Λες να τα ήξερε όλα αυτά? Μάλλον όχι, αλλά, όπως και να το κάνεις, το πράγμα φαίνεται! Ό,τι δίνεις, παίρνεις, τους έλεγε, και να σας δω πόσα χρόνια θα πάνε τα δικά σας
Και κράτησε 13 χρόνια, κουβαλώντας!
Και πουλήθηκε ΑΜΕΣΩΣ.
Και πήγε σ' έναν επιπλά, που πρέπει να το κράτησε άλλα 10, όσο το έβλεπα να κινείται και να συνεχίζει να κουβαλάει
Σημειώνω την αρχιτεκτονική boxer, με την πλήρη εξισσορόπηση των μαζών και την παντελή έλλειψη κραδασμών, (λειτουργούν σαν V6), έλειψη "καδένας" η ελαστικού οδοντωτού ιμάντα, υδραυλικές, αυτόματα ρυθμιζόμενες βαλβίδες, απουσία υγρού ψύξης και όλων των σχετικών μηχανικών μερών, ηλεκτρονική ανάφλεξη χωρίς πλατίνες, άρα το όνειρο της απλότητας και της αξιοπιστίας.
Στην πράξη όμως, ο 1600, (κωδικός CZ), απεδείχθη άχρηστος, γιατί αφ' ενός είχε την εξωφρενικά χαμηλή ιπποδύναμη των 45 hp, (!!!!), (το αυτοκίνητο φορτωμένο δεν ανέβαινε ανηφόρα), αφ' ετέρου κόλλαγαν οι βαλβίδες, με αποτέλεσμα να λυώνουν και να ανοίγουν τρύπες στις κυλινδροκεφαλές!
Το 1983, αν θυμάμαι καλά, έγινε...διαδήλωση 250 κατόχων έξω από την KARENTA, σε απαίτηση αντικατάστασης των κινητήρων! (Με κωδικό CT, που έκαναν λίγο-πολύ τα ίδια).
Το είχα αγοράσει και εγώ το 1980 και ξέρω.
Δυστυχώς, η κακοδαιμονία με τους κινητήρες συνεχίστηκε έως το τέλος της Ευρωπαϊκής παραγωγής των Τ3, (ακόμα και οι υδρόψυκτοι είχαν άριστο θεωρητικό υπόβαθρο αλλά άθλια συμπεριφορά, χάνοντας το ψυκτικό υγρό τους από τις φλάτζες των κυλινδροκεφαλών, (εξ' ου και το υποκοριστικό wasserleaker)), και η κατάσταση "ήρθε" εκεί που έπρεπε, μόνο με την Νοτιοαφρικάνικη παραγωγή, μετά το 1992, και την υιοθέτηση των πεντακύλινδρων κινητήρων της AUDI, σε διάφορους κυβισμούς και ιπποδυνάμεις.
Το αυτοκίνητο αυτό χρειάζεται εξακύλινδρα μοτέρ, πάνω από 150 hp, και μόνο έτσι προσφέρει το αληθινό του πρόσωπο.