Εμπρος Μπλοκε
- elgreco
- Δημοσιεύσεις: 1084
- Εγγραφή: Τρί 11 Οκτ 2011 9:57 pm
- Τοποθεσία: Αθηνα, Τριπολη, Alexandria,VA USA
Re: Εμπρος Μπλοκε
Η χρηση του decoupler δεν ευνοει την καταναλωση του καυσιμου; Για την ψιλη αμμο στις παραλιες, ειναι καλυτερος ο decoupler με σταθερο αξονα ή τα 2 μπλοκε διαφορικα και το viscous coupling το εργοστασιακο;
- BUS1988
- Site Admin
- Δημοσιεύσεις: 2337
- Εγγραφή: Τρί 26 Ιούλ 2011 5:59 pm
- Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
Re: Εμπρος Μπλοκε
Δεν υπάρχει διαφορά στην κατανάλωση μια που τα κινούμενα μέρη γυρνούν όλα με τις ανάλογες τριβές.
Για να έχεις διαφορά στην κατανάλωση θα πρέπει να έχεις μπροστά πλύμνες ελεύθερου τροχασμού (δεν υπάρχουν για syncro, έχω δει μόνο σε ένα στην αμερική με την πατέντα της αρκούδας)
Στην άμμο decoupler και σταθερό άξονα, κάνει τεράστια διαφορά.
Τα μπλοκέ στην άμμο βοηθούν από λίγο έως καθόλου.
Για να έχεις διαφορά στην κατανάλωση θα πρέπει να έχεις μπροστά πλύμνες ελεύθερου τροχασμού (δεν υπάρχουν για syncro, έχω δει μόνο σε ένα στην αμερική με την πατέντα της αρκούδας)
Στην άμμο decoupler και σταθερό άξονα, κάνει τεράστια διαφορά.
Τα μπλοκέ στην άμμο βοηθούν από λίγο έως καθόλου.
- elgreco
- Δημοσιεύσεις: 1084
- Εγγραφή: Τρί 11 Οκτ 2011 9:57 pm
- Τοποθεσία: Αθηνα, Τριπολη, Alexandria,VA USA
Re: Εμπρος Μπλοκε
Μια τελευταια απορια.....με σταθερο αξονα, χρειαζεται μπροστα μπλοκε;
- BUS1988
- Site Admin
- Δημοσιεύσεις: 2337
- Εγγραφή: Τρί 26 Ιούλ 2011 5:59 pm
- Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
Re: Εμπρος Μπλοκε
Όχι, το ένα με το άλλο είναι άσχετα μεταξύ τους.
- elgreco
- Δημοσιεύσεις: 1084
- Εγγραφή: Τρί 11 Οκτ 2011 9:57 pm
- Τοποθεσία: Αθηνα, Τριπολη, Alexandria,VA USA
Re: Εμπρος Μπλοκε
Ειχα την εντυπωση οτι ο σταθερος αξονας δινει κινηση 50-50 μπρος. Και οτι το ιδιο κανει και το μπλοκε. Μαλλον ομως σφαλλω.
Αρκετοι απο εδω θα χρειαστουμε 'ιδιαιτερα' μαθηματα. Ποσο χρεωνετε κυριε BUS1988?
Αρκετοι απο εδω θα χρειαστουμε 'ιδιαιτερα' μαθηματα. Ποσο χρεωνετε κυριε BUS1988?
- BUS1988
- Site Admin
- Δημοσιεύσεις: 2337
- Εγγραφή: Τρί 26 Ιούλ 2011 5:59 pm
- Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
Re: Εμπρος Μπλοκε
Κρατάω ήδη λογαριασμό σε μπύρες στη συνάντηση στα μετέωραelgreco έγραψε:Ειχα την εντυπωση οτι ο σταθερος αξονας δινει κινηση 50-50 μπρος. Και οτι το ιδιο κανει και το μπλοκε. Μαλλον ομως σφαλλω.
Αρκετοι απο εδω θα χρειαστουμε 'ιδιαιτερα' μαθηματα. Ποσο χρεωνετε κυριε BUS1988?
Πάμε λοιπόν:
Η σιλικόνη που υπάρχει στο visko σκληραίνει όταν υπάρξει διαφορά στην ταχύτητα περιστροφής του μπροστινού με τον πίσω άξονα, οπότε και μεταδίδεται η κίνηση στο μπροστά διαφορικό. Υπάρχει όμως μια υστέρηση από τη χρονική στιγμή που θα ανιχνευθεί η διαφορά στην ταχύτητα περιστροφής έως την εμπλοκή του μπροστινού διαφορικού.
Αυτό φαίνεται πεντακάθαρα στην άμμο όπου βλέπεις πρώτα τους πίσω τροχούς να σκάβουν και μετά τους μπροστινούς.
Καταργώντας το visco και βάζοντας σταθερό άξονα (και decoupler βεβαίως) η κίνηση μεταδίδεται 50-50 από τη στιγμή που θα εμπλέξεις την τετρακίνηση χωρίς να υπάρχει υστέρηση.
Το μπλοκέ διαφορικό είναι κάτι τελείως άσχετο με το παραπάνω.
Τα αυτοκίνητα όταν κινούνται σε μία κλειστή στροφή οι τροχοί του ίδιου άξονα διαγράφουν διαφορετικά τόξα (ο εξωτερικός τροχός πολύ μεγαλύτερο τόξο). Άρα ο εξωτερικός τροχός διανύει μεγαλύτερη απόσταση από τον εσωτερικό, και άρα οι δύο τροχοί κινούνται με διαφορετική ταχύτητα.
Αυτό δεν θα μπορούσε να επιτευχθεί εάν απλά ενώναμε τους τροχούς με ένα άξονα μεταξύ τους.
Αυτό τον ρόλο παίζει το διαφορικό που παρεμβάλεται μεταξύ των δύο τροχών (επιτρέπει την περιστροφή των τροχών του ίδιου άξονα με διαφορετικές ταχύτητες).
Ρίξε μια ματιά εδώ:
http://www.youtube.com/watch?v=K4Jhruin ... r_embedded
Το αρνητικό του πράγματος είναι ότι το διαφορικό μοιράζει την κίνηση στούς τροχούς μεταδίδωντας την ισχύ αντιστρόφως ανάλογα της πρόσφυσης που έχει ο κάθε τροχός. ΄Αρα άν ο ένας τροχός είναι στον αέρα, ο τροχός που είναι στο έδαφος πέρνει μηδέν ισχύ, και άρα μένει ακίνητος (και μαζί του και το αυτοκίνητο βεβαίως).
Εδώ έρχονται να παίξουν τον ρόλο τους τα μπλοκέ διαφορικά τα οποία στην ουσία απενεργοποιούν το διαφορικό ώστε και οι δύο τροχοί να κινούνται με την ίδια ταχύτητα σαν να ήταν ενωμένοι με σταθερό άξονα.
Αυτο μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να κινούμαστε με τον ένα τροχό στον αέρα αλλά δεν πρέπει να στρίβουμε με μπλοκαρισμένο το διαφορικό για τους λόγους που ανέφερα προηγουμένως.
- elgreco
- Δημοσιεύσεις: 1084
- Εγγραφή: Τρί 11 Οκτ 2011 9:57 pm
- Τοποθεσία: Αθηνα, Τριπολη, Alexandria,VA USA
Re: Εμπρος Μπλοκε
Ο Κωδικος του κιβωτιου ειναι AVK
-
- Δημοσιεύσεις: 85
- Εγγραφή: Πέμ 22 Νοέμ 2012 7:14 pm
Re: Εμπρος Μπλοκε
Σαν καινούργιος έχω πολλές απορίες;
1) Τι είναι τα visco και dicoupler? ( Απ' ότι κατάλαβα χοντρικά μιλώντας το visco είναι αυτόματη τετρακίνηση και το dicoupler κατ' επιλογή. Έτσι είναι; ή κάνω λάθος;)
2) Τα Τ3, Τ4, Τ5 τι φοράνε από τη μάνα τους;
3) Γίνεται μετατροπή μετά την αγορά σε κάθε περίπτωση;
4) Μπλοκέ ( 100% ή LSD) διαφορικό μπορείς να βάλεις είτε μπροστά είτε πίσω; αν δεν έχει το αυτοκίνητο από τη μάνα του; Τι ισχύει για Τ4, Τ5;
1) Τι είναι τα visco και dicoupler? ( Απ' ότι κατάλαβα χοντρικά μιλώντας το visco είναι αυτόματη τετρακίνηση και το dicoupler κατ' επιλογή. Έτσι είναι; ή κάνω λάθος;)
2) Τα Τ3, Τ4, Τ5 τι φοράνε από τη μάνα τους;
3) Γίνεται μετατροπή μετά την αγορά σε κάθε περίπτωση;
4) Μπλοκέ ( 100% ή LSD) διαφορικό μπορείς να βάλεις είτε μπροστά είτε πίσω; αν δεν έχει το αυτοκίνητο από τη μάνα του; Τι ισχύει για Τ4, Τ5;
- BUS1988
- Site Admin
- Δημοσιεύσεις: 2337
- Εγγραφή: Τρί 26 Ιούλ 2011 5:59 pm
- Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
Re: Εμπρος Μπλοκε
Visco είναι ο συνεκτικός συμπλέκτης, είναι γεμάτο με σιλικόνη η οποία στερεοποιείται όταν η ταχύτητα περιστροφής των πίσω από τους μπροστινούς τροχούς γίνει διαφορετική (όταν "σπινάρουν" οι πίσω δηλαδή).
Πρακτικά το πλεονέκτημα είναι ότι η τετρακίνηση εμπλέκεται αυτόματα, το μειονέκτημα ότι συχνά με το σπινάρισμα των πίσω για να εμπλακεί η τετρακίνηση, το αυτοκίνητο έχει ήδη θαφτεί (ιδίως σε άμμο).
Το decoupler είναι ένα σύστημα μηχανικής (χειροκίνητης) απεμπλοκής - εμπλοκής της κίνησης που μεταδίδει το σαζμάν πρός τον μπροστινό άξονα. Μπορεί να συνδιαστεί με σταθερό άξονα σε αντικατάσταση του visco (η τετρακίνηση γίνεται 50-50 όπως ακριβώς στα τζίπ)ή και με visco.
Decoupler και μπροστινό μπλοκέ υπάρχουν μόνο για Τ3.
Πίσω πιθανότατα μπορεί να μπεί σε Τ4 που δεν έχει.
Πρακτικά το πλεονέκτημα είναι ότι η τετρακίνηση εμπλέκεται αυτόματα, το μειονέκτημα ότι συχνά με το σπινάρισμα των πίσω για να εμπλακεί η τετρακίνηση, το αυτοκίνητο έχει ήδη θαφτεί (ιδίως σε άμμο).
Το decoupler είναι ένα σύστημα μηχανικής (χειροκίνητης) απεμπλοκής - εμπλοκής της κίνησης που μεταδίδει το σαζμάν πρός τον μπροστινό άξονα. Μπορεί να συνδιαστεί με σταθερό άξονα σε αντικατάσταση του visco (η τετρακίνηση γίνεται 50-50 όπως ακριβώς στα τζίπ)ή και με visco.
Decoupler και μπροστινό μπλοκέ υπάρχουν μόνο για Τ3.
Πίσω πιθανότατα μπορεί να μπεί σε Τ4 που δεν έχει.
- stavros syncro
- Δημοσιεύσεις: 1277
- Εγγραφή: Σάβ 27 Αύγ 2011 2:14 pm
- Τοποθεσία: Πάτρα
Re: Εμπρος Μπλοκε
Ένα πράγμα έχω να πω...πρέπει να πληρώσουμε τον Θέμη για τα μαθήματα...
Syncro 16'' 1.8T