Intercooler
Δημοσιεύτηκε: Παρ 03 Φεβ 2017 12:02 am
Γειά χαρά σας.
Ετοιμάζω ένα μικρό project για τοποθέτηση intercooler στο αυτοκίνητό μου και με ενδιαφέρουν οι απόψεις σας. Έχω intercooler, αλλά, εκεί που το έχω, ίσον τίποτα. Επομένως, θέλω επανατοποθέτηση με καλύτερες προδιαγραφές. Υπενθυμίζω, ο κινητήρας μου είναι 1.9 TDI κωδικός ΑFN, λειτουργεί με εγκέφαλο και χωρίς immobilizer.
Νομίζω είναι σημαντικό βοηθητικό εξάρτημα για τους πετρελαιοκινητήρες με τουρμπίνα, γιατί: (τα λέω χωρίς να είμαι ειδικός για να μπάζω στο κόλπο τους νεότερους)
Η εισαγωγή δέχεται ένα δεδομένο όγκο αέρα προκειμένου αυτός να γίνει μείγμα ψεκασμού που θα συμπιεστεί να καεί. Λόγω του μηχανισμού ανακύκλωσης των καυσαερίων, ο αέρας έχει ήδη επιβαρυνθεί με ψηλή θερμακρασία.
Η καύση γίνεται με το οξυγόνο του αέρα. Αν δει κανείς την καμπύλη περιεκτικότητας του οξυγόνου σε σχέση με τη θερμοκρασία, διαπιστώνει αντιστρόφως ανάλογη σχέση. Δηλαδή, όσο πέφτει η θερμοκρασία, τόσο ανεβαίνει η περιεκτικότητα σε οξυγόνο. Αυτό ισχύει και για το νερό. (θυμάμαι από τη σχολή μου για το νερό, κάτω από τους 18 βαθμούς Κελσίου έχουμε δραματική αύξηση του οξυγόνου). Αποτέλεσμα, με ψυχρό αέρα έχουμε πιο πλήρη και καθαρή καύση, λιγότερη κατανάλωση ή καλύτερο τράβηγμα. Επίσης, χαμηλότερες θερμοκρασίες κινητήρα και μακροζωία.
Ψάχνοντας είδα δυο εκδοχές΄intercooler.
Το κλασικό απλό αερόψυκτο και το πιο σύνθετο υδρόψυκτο. Το πρώτο είναι μια απλή παρεμβολή στο κολάρο εισαγωγής ενός αερόψυκτου ψυγείου αέρα (αέρος - αέρος το λένε). Η φασαρία του δεύτερου (αέρος-νερού το λένε) είναι η εγκατάσταση ενός επιπλέον κυκλώματος νερού (τρόμπα κυκλοφορίας, παγούρι, ψυγειάκι νερού, σωληνώσεις νερού). Το νερό διέρχεται μέσα από το intercooler σε επαφή με τα τοιχώματα έλευσης του αέρα. Σαν μέσο έχει τεράστια θερμοχωρητικότητα, επομένως ψύχει αποτελεσματικά τον αέρα της εισαγωγής μας.
Σε γενικές γραμμές, έχουμε μικρούς κινητήρες σε σχέση με το βάρος κι όγκο των αυτοκινήτων μας. Ο 1600 TD είναι σίγουρα μικρός. Μετριάζεται το μειονέκτημα με τον 1900 TD, αλλά κι αυτός σε κάποιες περιπτώσεις πέφτει μικρός. Κατά τα άλλα, οι κινητήρες αυτοί είναι αντοχής και δοκιμασμένοι σε πολλά μοντέλα. Το intercooler τους βοηθά πάρα πολύ, ιδιαίτερα με ζεστό καιρό, σε ανηφόρες και σε κακόδρομο με 1η 2η ταχύτητα συνεχώς.
Ακόμα κι ένας ισχυρός TDI εκδίδεται σε όλα τα μοντέλα με intercooler.
Να μην μακρυγορώ, το σκεπτικό.
- Είμαστε πισωμήχανοι. Αέρα πίσω έχουμε φτωχό σε σχέση με τη μάσκα μπροστά. Αν κινούμαστε με 10 χλμ σε δασικό πχ, ο αερισμός είναι μηδαμινός. Έχουμε όμως πλαινές γρίλιες πίσω που κατεβάζουν αέρα από έξω κάτω στις γωνίες. Επομένως επιλέγω μια από αυτές τις γωνίες.
- Το intercooler τοποθετείται το δυνατόν πλησιέστερα στην εισαγωγή για να μη χάνεται η ψύξη σε διαδρομές. Οι ανοξείδωτοι σωλήνες και τα σιλικονούχα κολάρα χάνουν λιγότερο. Η εισαγωγή μου είναι πίσω αριστερά. Να λοιπόν η γωνία που διαλέγω.
- Ώπα, έχω χώρο? Είναι λίγο στριμωγμένα τα πράγματα. Το τετράγωνο πλαίσιο που έχω εκεί δέχεται αέρα από τις γρύλιες, έχει κατακόρυφο αεραγωγό κι έχει στο βάθος το πίσω φανάρι. Το μέτρησα περίπου 21,5 εκ ύψος και 26 εκ πλάτος.
- Προτίθεμαι να στερεώσω το intercooler φάτσα σε αυτό το άνοιγμα με τα κολάρα εισόδου-εξόδου να κοιτάνε προς τα κάτω. Λίγο πιο κάτω και δεξιότερα είναι η εισαγωγή και η τουρμπίνα. Μικρή δηλαδή διαδρομή.
- Πάνω στο intercooler στην αριστερή του πλευρά, προς τον αεραγωγό δηλαδή, να στερεώσω μόνιμα έναν ανεμιστήρα-βεντιλατέρ 12-13 V μόνιμης λειτουργίας. Θα δω με ηλεκτρολόγο αν μπορώ να έχω χρονοκαθυστέρηση έναρξης, ώστε ανοίγοντας διακόπτη να προηγείται η μίζα. Θα είναι προώθησης κι όχι αναρρόφησης. Θα αντλεί από πίσω του, δηλαδή από τον αεραγωγό και θα βομβαρδίζει το intercooler.
Ψάχνοντας έχω βρει εδώ στο Μεσολόγγι πέντε έξι διαφορετικά intercooler με κολάρα 52mm όπως δηλαδή τα μαμά. Τρία από αυτά είναι από ΤDI του γκρουπ VW. Στόχος είναι να μην αλλάξω τα δεδομένα ροής αέρα (τα bar πίεσης που έχει σχεδιάσει ο κατασκευαστής). Μάλλον θα καταλλήξω σε αυτό που σας στέλνω φωτογραφία.
Βεντιλατέρ βρηκα στην Αθήνα σε αυτόν http://www.ihosynthesi.gr/ και σε αυτόν https://www.elasyn.gr/index.php. Είναι όλα της ιταλικής Spal, εξαιρετικά για την περίπτωσή μας.
Επιλέγω το μοντέλο VA14 - AP7/C - 34S λόγω μεγέθους. Χωράει στο άνοιγμα του αεραγωγού και έχει διάμετρο παρόμοια με το πλάτος και ύψος του intercooler.
Εντελώς συμπτωματικά, ο Bernd Jaeger διαπίστωσα έχει το ίδιο βεντιλατέρ.
Στέλνω σχετικές φωτογραφίες.
Τέλος, να υπενθυμίσω ότι η πατέντα έχει ήδη φορεθεί από το Θέμη, σε άλλη όμως θέση, με υλικά από μιτσουμπίσι και από το Χριστόφορο. Δεν έχω γνώση τι έβαλε, πάντως είδα παρόμοιο σώμα με αυτό που πιθανά να βάλω και όπως κατάλαβα έχει πολύ αποτελεσματική λειτουργία.
Ετοιμάζω ένα μικρό project για τοποθέτηση intercooler στο αυτοκίνητό μου και με ενδιαφέρουν οι απόψεις σας. Έχω intercooler, αλλά, εκεί που το έχω, ίσον τίποτα. Επομένως, θέλω επανατοποθέτηση με καλύτερες προδιαγραφές. Υπενθυμίζω, ο κινητήρας μου είναι 1.9 TDI κωδικός ΑFN, λειτουργεί με εγκέφαλο και χωρίς immobilizer.
Νομίζω είναι σημαντικό βοηθητικό εξάρτημα για τους πετρελαιοκινητήρες με τουρμπίνα, γιατί: (τα λέω χωρίς να είμαι ειδικός για να μπάζω στο κόλπο τους νεότερους)
Η εισαγωγή δέχεται ένα δεδομένο όγκο αέρα προκειμένου αυτός να γίνει μείγμα ψεκασμού που θα συμπιεστεί να καεί. Λόγω του μηχανισμού ανακύκλωσης των καυσαερίων, ο αέρας έχει ήδη επιβαρυνθεί με ψηλή θερμακρασία.
Η καύση γίνεται με το οξυγόνο του αέρα. Αν δει κανείς την καμπύλη περιεκτικότητας του οξυγόνου σε σχέση με τη θερμοκρασία, διαπιστώνει αντιστρόφως ανάλογη σχέση. Δηλαδή, όσο πέφτει η θερμοκρασία, τόσο ανεβαίνει η περιεκτικότητα σε οξυγόνο. Αυτό ισχύει και για το νερό. (θυμάμαι από τη σχολή μου για το νερό, κάτω από τους 18 βαθμούς Κελσίου έχουμε δραματική αύξηση του οξυγόνου). Αποτέλεσμα, με ψυχρό αέρα έχουμε πιο πλήρη και καθαρή καύση, λιγότερη κατανάλωση ή καλύτερο τράβηγμα. Επίσης, χαμηλότερες θερμοκρασίες κινητήρα και μακροζωία.
Ψάχνοντας είδα δυο εκδοχές΄intercooler.
Το κλασικό απλό αερόψυκτο και το πιο σύνθετο υδρόψυκτο. Το πρώτο είναι μια απλή παρεμβολή στο κολάρο εισαγωγής ενός αερόψυκτου ψυγείου αέρα (αέρος - αέρος το λένε). Η φασαρία του δεύτερου (αέρος-νερού το λένε) είναι η εγκατάσταση ενός επιπλέον κυκλώματος νερού (τρόμπα κυκλοφορίας, παγούρι, ψυγειάκι νερού, σωληνώσεις νερού). Το νερό διέρχεται μέσα από το intercooler σε επαφή με τα τοιχώματα έλευσης του αέρα. Σαν μέσο έχει τεράστια θερμοχωρητικότητα, επομένως ψύχει αποτελεσματικά τον αέρα της εισαγωγής μας.
Σε γενικές γραμμές, έχουμε μικρούς κινητήρες σε σχέση με το βάρος κι όγκο των αυτοκινήτων μας. Ο 1600 TD είναι σίγουρα μικρός. Μετριάζεται το μειονέκτημα με τον 1900 TD, αλλά κι αυτός σε κάποιες περιπτώσεις πέφτει μικρός. Κατά τα άλλα, οι κινητήρες αυτοί είναι αντοχής και δοκιμασμένοι σε πολλά μοντέλα. Το intercooler τους βοηθά πάρα πολύ, ιδιαίτερα με ζεστό καιρό, σε ανηφόρες και σε κακόδρομο με 1η 2η ταχύτητα συνεχώς.
Ακόμα κι ένας ισχυρός TDI εκδίδεται σε όλα τα μοντέλα με intercooler.
Να μην μακρυγορώ, το σκεπτικό.
- Είμαστε πισωμήχανοι. Αέρα πίσω έχουμε φτωχό σε σχέση με τη μάσκα μπροστά. Αν κινούμαστε με 10 χλμ σε δασικό πχ, ο αερισμός είναι μηδαμινός. Έχουμε όμως πλαινές γρίλιες πίσω που κατεβάζουν αέρα από έξω κάτω στις γωνίες. Επομένως επιλέγω μια από αυτές τις γωνίες.
- Το intercooler τοποθετείται το δυνατόν πλησιέστερα στην εισαγωγή για να μη χάνεται η ψύξη σε διαδρομές. Οι ανοξείδωτοι σωλήνες και τα σιλικονούχα κολάρα χάνουν λιγότερο. Η εισαγωγή μου είναι πίσω αριστερά. Να λοιπόν η γωνία που διαλέγω.
- Ώπα, έχω χώρο? Είναι λίγο στριμωγμένα τα πράγματα. Το τετράγωνο πλαίσιο που έχω εκεί δέχεται αέρα από τις γρύλιες, έχει κατακόρυφο αεραγωγό κι έχει στο βάθος το πίσω φανάρι. Το μέτρησα περίπου 21,5 εκ ύψος και 26 εκ πλάτος.
- Προτίθεμαι να στερεώσω το intercooler φάτσα σε αυτό το άνοιγμα με τα κολάρα εισόδου-εξόδου να κοιτάνε προς τα κάτω. Λίγο πιο κάτω και δεξιότερα είναι η εισαγωγή και η τουρμπίνα. Μικρή δηλαδή διαδρομή.
- Πάνω στο intercooler στην αριστερή του πλευρά, προς τον αεραγωγό δηλαδή, να στερεώσω μόνιμα έναν ανεμιστήρα-βεντιλατέρ 12-13 V μόνιμης λειτουργίας. Θα δω με ηλεκτρολόγο αν μπορώ να έχω χρονοκαθυστέρηση έναρξης, ώστε ανοίγοντας διακόπτη να προηγείται η μίζα. Θα είναι προώθησης κι όχι αναρρόφησης. Θα αντλεί από πίσω του, δηλαδή από τον αεραγωγό και θα βομβαρδίζει το intercooler.
Ψάχνοντας έχω βρει εδώ στο Μεσολόγγι πέντε έξι διαφορετικά intercooler με κολάρα 52mm όπως δηλαδή τα μαμά. Τρία από αυτά είναι από ΤDI του γκρουπ VW. Στόχος είναι να μην αλλάξω τα δεδομένα ροής αέρα (τα bar πίεσης που έχει σχεδιάσει ο κατασκευαστής). Μάλλον θα καταλλήξω σε αυτό που σας στέλνω φωτογραφία.
Βεντιλατέρ βρηκα στην Αθήνα σε αυτόν http://www.ihosynthesi.gr/ και σε αυτόν https://www.elasyn.gr/index.php. Είναι όλα της ιταλικής Spal, εξαιρετικά για την περίπτωσή μας.
Επιλέγω το μοντέλο VA14 - AP7/C - 34S λόγω μεγέθους. Χωράει στο άνοιγμα του αεραγωγού και έχει διάμετρο παρόμοια με το πλάτος και ύψος του intercooler.
Εντελώς συμπτωματικά, ο Bernd Jaeger διαπίστωσα έχει το ίδιο βεντιλατέρ.
Στέλνω σχετικές φωτογραφίες.
Τέλος, να υπενθυμίσω ότι η πατέντα έχει ήδη φορεθεί από το Θέμη, σε άλλη όμως θέση, με υλικά από μιτσουμπίσι και από το Χριστόφορο. Δεν έχω γνώση τι έβαλε, πάντως είδα παρόμοιο σώμα με αυτό που πιθανά να βάλω και όπως κατάλαβα έχει πολύ αποτελεσματική λειτουργία.