Μια συμβολή στο θρέντ κι από εμένα
1. Το ινβέρτερ είναι απλά η συσκευή μετατροπής του ρεύματος από 12V σε 220V.
2. Υπάρχει μεγάλη ποικιλία απ' αυτά, ανάλογα με τη χρήση που θέλεις. Η ποικιλία έγκειται κατ' αρχήν στην ισχύ τους και - για προχωρημένους - στην ποιότητα του ρεύματος.
Όσον αφορά την ισχύ, ξεκινάνε από τα 300W και φτάνουν σε κάμποσες χιλιάδες Watt. Οι περισσότεροι εδώ, νομίζω πως κινούνται ανάμεσα στα 500W και στα 1000W.
3. Οι τιμές είναι ανάλογες των Watt. Ένα ινβέρτερ στα 500W μπορείς να το βρεις περίπου 30€. Tα 1000W 50€. Έχουν φθηνήνει πάρα πολύ τα τελευταία χρόνια. Μπήκαν βλέπεις στην αγορά οι Κινέζοι...
4. Για τους "ψαγμένους" τα ινβέρτερ είναι 2 ειδών: "Τροποποιημένου ημιτόνου" και "καθαρού ημιτόνου". Τα τελευταία παράγουν εναλλασσόμενο ρεύμα μεγάλης ακρίβειας, για ευαίσθητες συσκευές. Τα πρώτα, παράγουν μια εξομοίωση εναλλασσόμενου ρεύματος, "κοροϊδεύοντας" κατά κάποιο τρόπο τις συσκευές. Σε εμένα πάντως, ακόμα και "ευαίσθητες" συσκευές (λάπτοπ) τις κοροϊδεύει καλά και δεν έχουν κανένα πρόβλημα λειτουργίας.
5. Για φόρτιση λάπτοπ, φόρτιση κινητού, μίξερ φραπέ, μπλέντερ μωρού, πυρόξ για κουνούπια, όλα καλά! Ένα 500ρι ινβέρτερ είναι υπέρ-αρκετό.
Τα ψυγεία των οχημάτων μας, εργοστασιακά (και άρα παλιά) είναι 3 δρόμων: Ρεύμα 220V, μπαταρία 12V και υγραέριο. Δουλεύουν με κύκλωμα αμμωνίας που παράγει ψύξη με θερμότητα. Και οι 3 αυτές πηγές θερμαίνουν στην κατάλληλη περιοχή τη μονάδα ψύξης και κάπως έτσι ξεκινά να δουλεύει.
Όταν είσαι εν κινήσει, χρησιμοποιείς τα 12V. Εν στάσει το υγραέριο. Εν κάμπινγκ τα 220V.
Εάν όμως έχεις ψυγείο με κομπρέσσορα (όπως του σπιτιού) αυτό δουλεύει μόνο με ρεύμα 220V και μπαταρία 12V. Δεν δουλεύει με υγραέριο. Κάνει καλύτερη ψύξη, αλλά καταναλώνει ρεύμα και αν είσαι κάπου μακρυά πρέπει να βρεις τρόπο να φορτίσεις τη μπαταρία σου.
Δεν υπάρχει λόγος να συνδέσεις ένα τέτοιο ψυγείο (220+12) σε ένα ινβέρτερ (220-->12). Είναι ένας τζάμπα κύκλος και τζάμπα χάσιμο ενέργειας... Συνδέεις κατευθείαν στα 12V του αυτοκινήτου.
Αυτά τα ολίγα ₵...