Η ιστορια του Τ2 transporter (1948-1973)

Κι όμως, μπορεί μερικά πράγματα να μην τα γνωρίζετε ακόμη...
Απάντηση
dimitris_volos
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 3169
Εγγραφή: Τρί 26 Ιούλ 2011 11:35 am
Τοποθεσία: volos
Επικοινωνία:

Η ιστορια του Τ2 transporter (1948-1973)

Δημοσίευση από dimitris_volos »

Στα 1946, ο Ολλανδός Ben Pon (ο πρώτος που υπέγραψε συμβόλαιο εισαγωγής και αντιπροσώπευσης αυτοκινήτων της VW) επισκέφθηκε το εργοστάσιο στο Wolfsburg, όπου και πρόσεξε ένα περίεργο όχημα, το Plattenwagen που μετέφερε υλικά μέσα στο εργοστάσιο. Αυτό δεν ήταν τίποτε περισσότερο από μια πλατφόρμα με ρόδες, με τη θέση του οδηγού πίσω, πάνω από τη μηχανή.

Εικόνα
plattenwagen

Παίρνοντας έμπνευση από αυτό, σχεδίασε κάτι πρόχειρα στο σημειωματάριο του . Ο Ben Pon επέστρεψε στο Wolfsburg ξανά το 1947 με κάποιες ιδέες σχετικά με το πώς ένα μικρό φορτηγό θα μπορούσε να είναι. Στις σημειώσεις του έγραφε πως θα μπορούσε να φοράει μηχανή 1500cc και να μεταφέρει 1500lb ενώ η θέση οδήγησης τοποθετούταν πολύ μπροστά.

Εικόνα
το περιφημο σκιτσο στο σημειωματάριο

Η ανάπτυξη της ιδέας ξεκίνησε γύρω στο 1948 όταν θέση διευθυντή στο εργοστάσιο ανέλαβε ο Heinz Nordhoff και έδωσε το πράσινο φως για την υλοποίηση του Transporter . Το σχέδιο που προκρίθηκε είχε στρογγυλευμένες άκρες και χωρίς προεξοχές στην οροφή. Δοκιμές βελτίωσης της αεροδυναμικής έγιναν στην αεροδυναμική σήραγγα του πανεπιστήμιου του Braunschweig.

Εικόνα
Η πρώτη μελέτη για το transporter

Στο στάδιο των αρχικών μοντέλων ήταν γνωστό ως Type 29, αλλά η Volkswagen απέσυρε το ψηφία 9 όταν πλέον το νέο transporter Volkswagen Type-2 παρουσιάστηκε το 1949.
Το πρώτο όχημα (Chassis 20-00-001) βγήκε από τη γραμμή παραγωγής στις 8 Μαρτίου 1950 στο Wolfsburg. Μέχρι το 1954, η παραγωγή έφτασε σε τέτοια επίπεδα που άρχισαν να γίνονται σχέδια για νέο εργοστάσιο. Αυτό χτίστηκε στο Αννόβερο και στις 9 Μαρτίου 1955 βγήκε το πρώτο όχημα (chassis 171056). Στις 19 Απριλίου 1956 η παραγωγή στο Βόλφσμπουργκ τερματίστηκε και μεταφέρθηκε όλη στο εργοστάσιο του Αννόβερο (από chassis #178004).

Εικόνα

Τα μοντέλα του Splitscreen:

Εικόνα
Panel van, κλειστό φορτηγάκι χωρίς παράθυρα

Εικόνα
High Roof Panel van ή Hochdach (υπερυψωμένης οροφής)

Εικόνα
Kombi station wagon απλο ή de luxe

Εικόνα
single cab pic up

Εικόνα
double cab pick up

Εικόνα
camper

Εικόνα
Bus 11-window (1950-1963)

Εικόνα
Bus 23-window (1950-1963)

Εικόνα
Bus 21-window (1963-1967)

Εικόνα
split screen vw bus with sliding door (late 1963 – 1967)

Αξίζει να σημειωθεί ότι μια γερμανική εταιρεία κατασκευής αμαξωμάτων με το όνομα Binz (η οποία υπάρχει μέχρι σήμερα και κατασκευάζει ασθενοφόρα για τη volkswagen) κατασκεύασε πρώτη το double cab Type 2 στα 1953, λίγα χρόνια πριν τη VW ικανοποιώντας απαιτήσεις ιδιοκτητών που δεν ήταν ευχαριστημένοι από τους χώρους του single cab. Τα οχήματα της φίρμας αυτής πουλιόντουσαν με τα σήματα και τα χρώματα της VW και κόστιζαν περίπου 20% παραπάνω.

Εικόνα
Binz double cab

Η παραγωγή του Splitscreen transporter συνεχίστηκε για 17 χρόνια (1950 - 1967), με πολύ μικρές αλλαγές στην αρχική σχεδίαση και τερματίστηκε τον Αύγουστο του ’67 για να έρθει νέα σειρά του transporter γνωστή ως bay.
Το 1968 λοιπόν παρουσιάζεται η δεύτερη γενιά transporter με μεγαλύτερο, κυρτό μπροστινό τζάμι (απ’ όπου και η ονομασία bay), ελαφρώς μεγαλύτερο κινητήρα και αναβαθμισμένη μετάδοση κίνησης. Το μοντέλο αυτό έγινε αργότερα γνωστό και ως low light εξ’ αιτίας της θέσης των μπροστινών φλας, σε αντίθεση με το κατοπινό μοντέλο.

Εικόνα
Transporter bay low light

Το 1973 τα μπροστινά φλας έγιναν τετράγωνα και μπήκαν πιο ψηλά από τα φώτα, τα πίσω φώτα μεγάλωσαν, άλλαξαν οι προφυλακτήρες για προσαρμογή στους νέους κανονισμούς ασφαλείας. To μοντέλο αυτό έγινε γνωστό σαν late bay

Εικόνα
Transporter late bay
...my name is Cooled, Air Cooled.

IGNORANCE IS THE MOTHER OF ADVENTURE
Απάντηση

Επιστροφή στο “Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ VW bus”