Σελίδα 1 από 1

** the beach buggy story **

Δημοσιεύτηκε: Δευ 23 Σεπ 2013 12:33 pm
από dimitris_volos
Beach Buggy (η πρωτοπόρος εταιρεία Meyers)

Το Beach Buggy για πρώτη φορά σχεδιάστηκε από τον Bruce Meyers στην Καλιφόρνια στις αρχές της δεκαετίας του ’60. Ο B. Meyers μεγάλωσε σε ένα περιβάλλον γεμάτο surfing, αγώνες Drag Racing και παραλίες. Στην αρχή ασχολήθηκε με ελαφρά καταμαράν και σκάφη με πάτωμα από fibre glass, πολύ συνηθισμένα στην Καλιφόρνια. Κατόπιν έστρεψε το ενδιαφέρον του στα dune buggies, αλλά αυτά τα μηχανήματα ήταν πολύ σκληρά και θορυβώδη, οπότε κι αυτός σχεδίασε μια ελαφριά παραλλαγή που θα μπορούσε να είναι απολαυστική στο οδήγημα στις ανοιχτές περιοχές της Baja California.
Ο Bruce αφού πειραματίστηκε με τη μετατροπή ενός λεωφορείου Kombi , εκμεταλεύτηκε την εμπειρία του στα σκάφη και σχεδίασε μια σειρά dune buggy από fibreglass με κινητήρα vw αλλά δικό του πλαίσιο. Αυτά αποδείχτηκαν ακριβά στην κατασκευή γι’ αυτό επανασχεδιάστηκαν ώστε να πατήσουν πάνω σε σασί της vw.
Σαν αποτέλεσμα είχε την επανάσταση στα off-road οχήματα και την κατασκευή 5.280 οχημάτων (kit) με την ονομασία Manx, και μερικών εκατοντάδων με την ονομασία Manx II, συνολικά σχεδόν 6.000 τεμάχια.
Η συμπεριφορά αυτού του οχήματος ήταν καταπληκτική, καλύτερη από οποιοδήποτε off-road όχημα και πολύ πιο ευχάριστη. Τα Manx κέρδισαν αρκετούς αγώνες και αναβάσεις on&off road. Κατέρριψαν το ρεκόρ διάσχισης της Baja οδηγώντας 34 ώρες και 45 λεπτά , συντρίβοντας κατά 5 και πλέον ώρες το ρεκόρ που κατείχαν οι μοτοσικλέτες ,με οδηγούς τους Bruce και Ted Mangels.
Η εταιρεία Meyers στη συνέχεια για να αντιμετωπίσει τις αντιγραφές των Manx λανσάρισε το Tow'd για χρήση off-road και μόνο. Ήταν μια προσπάθεια χωρίς μεγάλη επιτυχία , καθώς παρουσίασε προβλήματα στην παραγωγή. Ήταν μικρότερο και ελαφρύτερο από τα Μanx. Πουλήθηκαν περί τα 850 κομμάτια μόνο.
Το επόμενο μοντέλο παραγωγή επρόκειτο να είναι το Meyers Manx S.R. (Street Roadster). Σχεδιασμένο μόνο για on-road χρήση, με κομψή αεροδυναμική γραμμή πατούσε επίσης σε πάτωμα vw όπως και τα προηγούμενα μοντέλα και είχει κομμάτια από fiberglass και μέταλλο. Πουλήθηκαν περί τα 400-600. Eνα άλλο μοντέλο της ίδιας σειράς ήταν το Resorter/Turista που μπήκε στην παραγωγή ως το τετραθέσιο της γκάμας. Είχε χαμηλομένο πλαϊνό για εύκολη πρόσβαση και προοριζόταν για μεγάλες αλυσίδες ξενοδοχείων για τη μεταφορά τουριστών.
Επίσης παρήχθησαν και μερικά Utility cars (χρηστικά οχήματα) που χρησιμοποιήθηκαν από τους Ναυαγοσώστες του Λος Άντζελες (Los Angeles County Lifeguards) και την τοπική Διεύθυνση Δασών (Forest Service). Το τελευταίο όχημα που βγήκε από τη φίρμα Manx ήταν το Kublewagon, αρχικά σχεδιασμένο ως ρέπλικα του Γερμανικου οχήματος του 2ου Π.Π.
H Meyers λειτούργησε μέχρι το 1971 οπότε και οδηγήθηκε στο κλείσιμο εξ’ αιτίας του ανταγωνισμού από φθηνότερα παρόμοια οχήματα, μιας και ο χρόνος προστασίας από αντιγραφή λόγω πατέντας είχε πλέον παρέλθει. Πουλήθηκαν συνολικά περί τα 7.000 kit.

Pan-Car (Η Ελληνική περίπτωση)
Η Pan-Car ήταν μια Ελληνική εταιρεία παραγωγής αμαξωμάτων αυτοκινήτων και ελαφρών φορτηγών και λειτούργησε μεταξύ 1968-1994. Το όνομά της , όπως συμβαίνει συχνά στην Ελλάδα, είναι το ακρωνύμιο του ονόματος και του επιθέτου του ιδρυτή της, Παναγιώτης Καραβισόπουλος. Στα 1968 ήταν μια από τις πολλές ελληνικές βιοτεχνίες που έβγαζαν τρίκυκλα οχήματα μεταφοράς υλικών χρησιμοποιώντας μηχανή Volkswagen (άλλοι πχ χρησιμοποιούσαν μηχανές Μazda) .
Το 1977 παρουσίασε τα beach buggy που πατούσαν σε σασί Volkswagen. To 1992 παρουσίασε ένα τζιποειδές όχημα επίσης σχεδιασμένο πάνω σε πάτωμα και μηχανικά μέρη της vw που παρήχθη για μερικά χρόνια. Αντιμετωπίζοντας τα κλασικά για μια ελληνική αυτοκινητοβιομηχανία προβλήματα (όπως έγκριση τύπου) η Pan-Car οδηγήθηκε σε οικονομικά προβλήματα και έκλεισε το 1994.

Re: the beach buggy story

Δημοσιεύτηκε: Δευ 23 Σεπ 2013 6:17 pm
από BUS1988
Μπράβο Δημήτρη, άψογη παρουσίαση!

Re: the beach buggy story

Δημοσιεύτηκε: Τρί 22 Οκτ 2013 12:09 am
από dimitris_volos
μαλλον ειναι μεσα σε ενα ocelot, εδω φαινεται καλυτερα