ηχομόνωση και θερμομόνωση Τ3
Δημοσιεύτηκε: Δευ 18 Δεκ 2017 10:09 pm
Τον τελευταίο καιρό έχει αρχίσει να με ενοχλεί αρκετά το υψηλό επίπεδο στάθμης θορύβου όταν οδηγώ το αυτοκίνητό μου. Έχω μπει στη διαδικασία να ψάξω να βρω τρόπους και υλικά που μπορώ να χρησιμοποιήσω ώστε να μειώσω τον θόρυβο μες το βανάκι. Αυτά που δίνονται σαν στοιχεία δημιουργίας θορύβου είναι ο συντονισμός "resonance" των ίδιων των λαμαρινών καθώς επίσης και η μεταφορά του θορύβου της μηχανής και των λοιπών εξωτερικών θορύβων μες τη καμπίνα.
Η πιο συνήθης λύση που προτείνεται στο διαδίκτυο είναι η εφαρμογή κάποιου μονωτικού υλικού που συνήθως στην "επάνω" του μεριά έχει όψη αλουμινίου, το οποίο το κολάς πάνω στις επιφάνειες του σασιού. Συστήνεται η εφαρμογή του από 30% της επιφάνειας προς μόνωση εώς και 100%, και με αυτό, απ' όσο καταλαβαίνω μειώνεις κυρίως τον συντονισμό κι έπειτα σε κάποιο βαθμό τη μεταφορά εξωγενών θορύβων.
Παρουσιάζεται πληθώρα τέτοιων υλικών, σε διάφορα μεγέθη τιμών και με διάφορους παράγοντες ως προς την καταλληλότητα. Για παράδειγμα σε αυτόν τον σύνδεσμο https://www.thesamba.com/vw/forum/viewt ... insulation συζητιέται κατά πόσο είναι κατάλληλη η χρήση υλικών που περιέχουν ασφαλτοειδή ή όχι. Σαν καταλληλότερα για λόγους υγείας προτείνονται υλικά με βάση βουτυλίου.
Εδώ http://vandogtraveller.com/how-to-soundproof-a-van/ κάποιος άλλος προτείνει τη χρήση συνδυασμού διαφορετικών υλικών, με σκοπό το κάθε υλικό να λειτουργήσει με άλλον τρόπο στη μείωση του θορύβου. Μετά την ηχομόνωση δηλώνει ότι κατάφερε να ρίξει το επίπεδο του ήχου 10dB.
Παράλληλα μπορεί να τεθεί υπ 'οψη και η θερμομόνωση, για την οποία απαιτείται άλλος παράγοντας να τεθεί υπ 'οψην όπως διαβάζω εδώ http://www.buildagreenrv.com/design-and ... nsulation/. Είναι το λεγόμενο R value, όπου αναφέρεται στην ποσότητα θερμομόνωσης που καταφέρει να πετύχει κάποιο υλικό ανά τετραγωνική επιφάνεια. Κάποιες πληροφορίες ακόμα από ένα VW wiki περί του θέματος http://wiki.club8090.co.uk/index.php/Bo ... Insulation.
Το θέμα δείχνει αρκετά αμφιλεγόμενο με αρκετά διαφορετικές απόψεις να παρουσιάζονται, κυρίως στο θέμα της θερμομόνωσης, οπότε θα ήθελα να συλλέξω εμπειρίες περισσότερων χρηστών ώστε να αποφασίσω πώς αξίζει να κινηθώ.
Έχει κάποιος πετύχει κάποια καλή ηχομόνωση ή θερμομόνωση με κάποιον τρόπο;
Η πιο συνήθης λύση που προτείνεται στο διαδίκτυο είναι η εφαρμογή κάποιου μονωτικού υλικού που συνήθως στην "επάνω" του μεριά έχει όψη αλουμινίου, το οποίο το κολάς πάνω στις επιφάνειες του σασιού. Συστήνεται η εφαρμογή του από 30% της επιφάνειας προς μόνωση εώς και 100%, και με αυτό, απ' όσο καταλαβαίνω μειώνεις κυρίως τον συντονισμό κι έπειτα σε κάποιο βαθμό τη μεταφορά εξωγενών θορύβων.
Παρουσιάζεται πληθώρα τέτοιων υλικών, σε διάφορα μεγέθη τιμών και με διάφορους παράγοντες ως προς την καταλληλότητα. Για παράδειγμα σε αυτόν τον σύνδεσμο https://www.thesamba.com/vw/forum/viewt ... insulation συζητιέται κατά πόσο είναι κατάλληλη η χρήση υλικών που περιέχουν ασφαλτοειδή ή όχι. Σαν καταλληλότερα για λόγους υγείας προτείνονται υλικά με βάση βουτυλίου.
Εδώ http://vandogtraveller.com/how-to-soundproof-a-van/ κάποιος άλλος προτείνει τη χρήση συνδυασμού διαφορετικών υλικών, με σκοπό το κάθε υλικό να λειτουργήσει με άλλον τρόπο στη μείωση του θορύβου. Μετά την ηχομόνωση δηλώνει ότι κατάφερε να ρίξει το επίπεδο του ήχου 10dB.
Παράλληλα μπορεί να τεθεί υπ 'οψη και η θερμομόνωση, για την οποία απαιτείται άλλος παράγοντας να τεθεί υπ 'οψην όπως διαβάζω εδώ http://www.buildagreenrv.com/design-and ... nsulation/. Είναι το λεγόμενο R value, όπου αναφέρεται στην ποσότητα θερμομόνωσης που καταφέρει να πετύχει κάποιο υλικό ανά τετραγωνική επιφάνεια. Κάποιες πληροφορίες ακόμα από ένα VW wiki περί του θέματος http://wiki.club8090.co.uk/index.php/Bo ... Insulation.
Το θέμα δείχνει αρκετά αμφιλεγόμενο με αρκετά διαφορετικές απόψεις να παρουσιάζονται, κυρίως στο θέμα της θερμομόνωσης, οπότε θα ήθελα να συλλέξω εμπειρίες περισσότερων χρηστών ώστε να αποφασίσω πώς αξίζει να κινηθώ.
Έχει κάποιος πετύχει κάποια καλή ηχομόνωση ή θερμομόνωση με κάποιον τρόπο;