ηχομόνωση και θερμομόνωση Τ3


Δημοσιεύσεις: 57
Εγγραφή: Τρί 03 Νοέμ 2015 8:01 pm
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Δευτ 18 Δεκ 2017 11:09 pm
Τον τελευταίο καιρό έχει αρχίσει να με ενοχλεί αρκετά το υψηλό επίπεδο στάθμης θορύβου όταν οδηγώ το αυτοκίνητό μου. Έχω μπει στη διαδικασία να ψάξω να βρω τρόπους και υλικά που μπορώ να χρησιμοποιήσω ώστε να μειώσω τον θόρυβο μες το βανάκι. Αυτά που δίνονται σαν στοιχεία δημιουργίας θορύβου είναι ο συντονισμός "resonance" των ίδιων των λαμαρινών καθώς επίσης και η μεταφορά του θορύβου της μηχανής και των λοιπών εξωτερικών θορύβων μες τη καμπίνα.
Η πιο συνήθης λύση που προτείνεται στο διαδίκτυο είναι η εφαρμογή κάποιου μονωτικού υλικού που συνήθως στην "επάνω" του μεριά έχει όψη αλουμινίου, το οποίο το κολάς πάνω στις επιφάνειες του σασιού. Συστήνεται η εφαρμογή του από 30% της επιφάνειας προς μόνωση εώς και 100%, και με αυτό, απ' όσο καταλαβαίνω μειώνεις κυρίως τον συντονισμό κι έπειτα σε κάποιο βαθμό τη μεταφορά εξωγενών θορύβων.
Παρουσιάζεται πληθώρα τέτοιων υλικών, σε διάφορα μεγέθη τιμών και με διάφορους παράγοντες ως προς την καταλληλότητα. Για παράδειγμα σε αυτόν τον σύνδεσμο https://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=373683&highlight=insulation συζητιέται κατά πόσο είναι κατάλληλη η χρήση υλικών που περιέχουν ασφαλτοειδή ή όχι. Σαν καταλληλότερα για λόγους υγείας προτείνονται υλικά με βάση βουτυλίου.
Εδώ http://vandogtraveller.com/how-to-soundproof-a-van/ κάποιος άλλος προτείνει τη χρήση συνδυασμού διαφορετικών υλικών, με σκοπό το κάθε υλικό να λειτουργήσει με άλλον τρόπο στη μείωση του θορύβου. Μετά την ηχομόνωση δηλώνει ότι κατάφερε να ρίξει το επίπεδο του ήχου 10dB.
Παράλληλα μπορεί να τεθεί υπ 'οψη και η θερμομόνωση, για την οποία απαιτείται άλλος παράγοντας να τεθεί υπ 'οψην όπως διαβάζω εδώ http://www.buildagreenrv.com/design-and-build-information-for-camper-vans/install-insulation/. Είναι το λεγόμενο R value, όπου αναφέρεται στην ποσότητα θερμομόνωσης που καταφέρει να πετύχει κάποιο υλικό ανά τετραγωνική επιφάνεια. Κάποιες πληροφορίες ακόμα από ένα VW wiki περί του θέματος http://wiki.club8090.co.uk/index.php/Bodywork_and_Glass_Insulation.

Το θέμα δείχνει αρκετά αμφιλεγόμενο με αρκετά διαφορετικές απόψεις να παρουσιάζονται, κυρίως στο θέμα της θερμομόνωσης, οπότε θα ήθελα να συλλέξω εμπειρίες περισσότερων χρηστών ώστε να αποφασίσω πώς αξίζει να κινηθώ.

Έχει κάποιος πετύχει κάποια καλή ηχομόνωση ή θερμομόνωση με κάποιον τρόπο;
Άβαταρ μέλους
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 1018
Εγγραφή: Τρί 26 Ιούλ 2011 11:37 am
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τρί 19 Δεκ 2017 12:44 am
Η μόνη σίγουρη λύση θα ήταν να αλλάξεις τη δηζελομηχανή, αυτό το θορυβώδες και βρωμιάρικο εργοστάσιο χαμηλής ισχύος, με ένα καθαρό και αξιόπιστο μοτεράκι βενζίνης! Και για να μην παραπονιέται και η τσέπη, βάλε και υγραέριο!
:lol: :mrgreen:
Πάντως, η δική μου (MV) εμπειρία στα ταξίδια είναι ότι μιλάω με το συνοδηγό μου και με τους πίσω χαμηλόφωνα, ακούμε μουσικούλα και όλα ωραία! Το μόνο κακό είναι ότι ακούς τα μαχαιροπήρουνα και διάφορα άλλα τσακ-τσουκ, μπουκαλάκια, ποτηράκια, που με το πετρέλαιο τα χάνεις...

Λοιπόν, σοβαρά τώρα, φαντάζομαι θα έψαξες εδώ, στο φόρουμ, τις διάφορες αναρτήσεις. Μια πολύ αξιόλογη και αποτελεσματική λύση είναι αυτή που έκανε ο Θέμης και αναλύεται βήμα-βήμα εδώ. Έχει ακολουθήσει και συζήτηση, γνώμες, προτάσεις κτλ.

Και βέβαια εκεί που ψάχνεις, στο samba, έχουν εκτενείς συζητήσεις για όλα αυτά.

Μια άλλη διεύθυνση, ενός καλού αμερικάνου, είναι αυτή εδώ. Δες στο κεφάλαιο "interior/insulation". Απορώ γιατί τό 'κανε, αφού είχε βενζίνη...!
;)
Εικόνα
Caravelle CL Syncro16" Camper από το 2003.
"ο κόσμος δεν αλλάζει με κουβέντες, δεν άλλαξε ποτέ με προσευχές..."

Δημοσιεύσεις: 57
Εγγραφή: Τρί 03 Νοέμ 2015 8:01 pm
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τετ 20 Δεκ 2017 10:57 pm
Σ' ευχαριστώ για την απάντηση Θανάση,

Η αλήθεια είναι πώς δεν είχα δει την ανάρτηση του Θέμη και ήταν χρήσιμο που την διάβασα.
Ο weidefamily προτείνει την επικόλληση αυτού υλικού που συνηθίζεται, με το αλουμινόχαρτο και τις φούσκες το οποίο φαίνεται αρκετά ενδιαφέρον. Παγιδευμένος αέρας και από πάνω ανακλαστική επιφάνεια. Αν τοποθετηθεί μετά και κάποιο υλικό τύπου izatherm, μου φαίνεται ότι μπορεί να βγει καλό αποτέλεσμα.
Θα ενημερώσω για το πώς θα προχωρήσω και για τ' αποτέλεσμα. Προς το παρόν η αλήθεια είναι πώς με τον χειμώνα να χει μπει, είναι λίγο δύσκολα τα πράγματα για δουλειές..

Σπύρος
Άβαταρ μέλους
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 1018
Εγγραφή: Τρί 26 Ιούλ 2011 11:37 am
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Πέμ 21 Δεκ 2017 12:05 am
Άραγε υπάρχουν ηχομετρήσεις πριν και μετά, από κάποιον που έκανε τέτοιο πρότζεκτ?

Να φέρω ηχόμετρο στην Πανελλήνια, να παίξουμε??? θα ήταν πραγματικά ενδιαφέρον να καταγράψουμε το θόρυβο μέσα στα αυτοκίνητα, σε μια "πίστα" δοκιμής. Δηλαδή σ' ένα μήκος π.χ. 1500μ, σε ίδιο δρόμο, με ανέβασμα μέχρι τα 100-110χαω... :roll:
Εικόνα
Caravelle CL Syncro16" Camper από το 2003.
"ο κόσμος δεν αλλάζει με κουβέντες, δεν άλλαξε ποτέ με προσευχές..."
Άβαταρ μέλους
Δημοσιεύσεις: 1882
Εγγραφή: Δευτ 25 Ιούλ 2011 7:02 pm
Τοποθεσία: Αρχάνες,Κρήτη
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Πέμ 21 Δεκ 2017 12:39 am
Ενδιαφέρουσα πρόταση Θανάση!
Είμαι περίεργος να δω τα αποτελέσματα και το εύρος των διαφορών :-D
Η Φύση ,είναι το ΣΠΙΤΙ μας!

Εικόνα

Δημοσιεύσεις: 57
Εγγραφή: Τρί 03 Νοέμ 2015 8:01 pm
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Πέμ 21 Δεκ 2017 2:19 pm
Εδώ http://vandogtraveller.com/how-to-soundproof-a-van/πάντως ο φίλος μας, μας δίνει μέτρηση στα 82dB με το βαν στο ρελαντί(φαντάζομαι μιλάει για dB spl (sound pressure level) η οποία είναι η συνήθης στάθμη σύγκρισης https://en.wikipedia.org/wiki/Sound_pressure#Sound_pressure_level) πριν την ηχομόνωση και 72dB μετά.

Επίσης αναφέρει ότι μετράει παραπάνω από 90dB ενώ οδηγάει. Ενδεικτικά τα 70dB θεωρούνται το κατώφλι όπου παραπάνω του αρχίζει να γίνεται ενοχλητική η συνεχής έκθεση σε ήχο. Λόγω του ότι η κλίμακα των ντεσιμπέλ είναι λογαριθμική, τα 90dB είναι 4 φορές ποιο δυνατά από το 70dB. Η έκθεση σε στάθμη 80 με 90dB για 8 ώρες, θεωρείται ότι μπορεί να προκαλέσει μόνιμη βλάβη στην ακοή. Πιστεύω ότι θα κάνω λιγότερο από 8 ώρες τώρα που θα κατέβω Αθήνα.. :P
Άβαταρ μέλους
Δημοσιεύσεις: 1882
Εγγραφή: Δευτ 25 Ιούλ 2011 7:02 pm
Τοποθεσία: Αρχάνες,Κρήτη
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Παρ 22 Δεκ 2017 3:31 pm
. Η έκθεση σε στάθμη 80 με 90dB για 8 ώρες, θεωρείται ότι μπορεί να προκαλέσει μόνιμη βλάβη στην ακοή. Πιστεύω ότι θα κάνω λιγότερο από 8 ώρες τώρα που θα κατέβω Αθήνα.. :P[/quote]

Χαχαχα
Να κατέβεις χωρίς στάση..... ούτε για διόδια ;)
Η Φύση ,είναι το ΣΠΙΤΙ μας!

Εικόνα

Δημοσιεύσεις: 57
Εγγραφή: Τρί 03 Νοέμ 2015 8:01 pm
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τετ 27 Δεκ 2017 11:20 am
Με μια στάση για λουτρό στις θερμοπύλες και πολλές στάσεις για 30 ευρώ διόδια το κανα το οχταωράκι. Θέλω πολύ να καταφέρω να ρίξω τη στάθμη του θορύβου. Είναι πολύ κουραστικό..

Δημοσιεύσεις: 18
Εγγραφή: Σάβ 06 Ιαν 2018 10:22 am
Τοποθεσία: σαλονικα ρουλς
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Παρ 08 Ιουν 2018 3:35 pm
περι θερμομονωσης,μιας και δεν βρισκω τα υλικα για να βαλω ενα αιρκοντισιο,ειπα να μονωσω θερμικα την καροτσα .παροτι την γεμισα εσωτερικα με κετσε αλλα και φελιζολι και χαρτονι,κατω απο καυτο ηλιο ,περνουσε θερμοκρασια στην εσωτερικη επενδυση,ειδικα στην εσω επιφανια του ουρανου.οποτε εβαψα εξωτερικα την επιφανεια του ουρανου με ενα ασπρο ψυχρο που η κατασκευαστρια το συστηνει μονο για καθετες επιφανειες.λογω του οτι δεν εβρισκα κατι αντιστοιχο για οριζοντια,εβαλα απο δαυτο και οτι γιανει.προς στιγμη,οντως ειναι εμφανως πιο δροσερη οχι μονο οι εσω επιφανειες,αλλα και η εξω,και η συγκριση ειναι μεταξυ ασπρου αυτοκινητου εργοστασιακου,και της εφαρμογης που εκανα.λογω βαρεμαρας,εβαλα μονο δυο χερια,με ρολακι.ουτε λιτρο δεν εφαγε,η συσκευασια ειναι τρικιλη στα 27 ευρω.
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτή την δημοσίευση.

Επιστροφή στο ΑΜΑΞΩΜΑ

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης

cron