Decoupler με Visco

Άβαταρ μέλους
t3 syncro tool
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 3124
Εγγραφή: Πέμ 29 Δεκ 2011 10:20 am
Τοποθεσία: Αθήνα-Ν.Ιωνία
Επικοινωνία:

Decoupler με Visco

Δημοσίευση από t3 syncro tool »

Ποιά η γνώμη σας για τοποθέτηση Depoupler αλλά χωρίς να βγάλεις το Visco και να βάλεις σταθερό άξονα.
Είχα διαβάσει σε ένα άρθρο, το αποίο δέν το βρίσκω πάλι, οτι η VW θεωρούσε απαραίτητο τον σταθερό άξονα άν έβαζες Depoupler.
Έχετε κανένα άρθρο που να αναφέρει τίποτα?
Χαλάει το Visco (σιλικόνη) σε περίπτωση χρήσης με Depoupler, όταν είναι απενεργοποιημένο?
Γιατί κακά τα ψέματα, άν βάλεις Depoupler to 95% των χιλιομέτρων θα το κάνεις 2WD.

Επίσης χθές έμαθα οτι υπάρχουν δύο είδη σταθερού άξονα.
Ο ένας (γνωστός) είναι masif σίδερο χωρίς καμία ανοχή, και ο άλλος είναι δύο άξονες (κυκλικοί) μαζί, ένας μικρότερος ένας μαγαλύτερος, με ένα ελαστικό υλικό στην μέση. Κάτι σάν τα Altenator Depoupler Pulleys που βάζουν στα δυναμό, για να πέρνουν τα μπόσικα όταν σβήνεις την μηχανή.
Ο δεύτερος λοιπόν είναι φτιαγμένος για να πέρνει κάποια μπόσικα και να μήν ζορίζεται το σύστημα μετάδοσης σε πολύ κλειστές στροφές, με της γνωστές συνέπειες (σπασίματα) στα γρανάζια του διαφορικού. (Φωτό μπορώ να βρώ αλλά δώστε μου λίγο χρόνο)
Το γνωρίζει κανένας?
Volkswagen. Turning owners into mechanics for over 50 years....!!!!!!!!!!!!
T3 Syncro 14" 2.1 DJ
Άβαταρ μέλους
syncro16gr
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 1166
Εγγραφή: Τρί 26 Ιούλ 2011 11:37 am
Τοποθεσία: Κέρκυρα
Επικοινωνία:

Re: Decoupler με Visco

Δημοσίευση από syncro16gr »

t3 syncro tool έγραψε:Ποιά η γνώμη σας για τοποθέτηση Depoupler αλλά χωρίς να βγάλεις το Visco και να βάλεις σταθερό άξονα.
Είχα διαβάσει σε ένα άρθρο, το αποίο δέν το βρίσκω πάλι, οτι η VW θεωρούσε απαραίτητο τον σταθερό άξονα άν έβαζες Depoupler.
Το θέμα είναι παλιό, ζωηρό και ενδιαφέρον :!:
Θυμάμαι από παλιά, στα yahoo-groups των syncro, υπήρχαν δύο, ισχυρά αντιμαχόμενες, πλευρές:
1. οι φανατικοί του "μόνο visco", κατά την "αυθεντική" συνταγή, και,
2. οι φανατικοί του "μόνο decoupler", κατά τη συνταγή του σκληρού "off-roader".

Η δική μου εμπειρία, από το decoupler + visco που έχω, λέει τα εξής:
Πλεονεκτήματα:
1. Διαθέτεις το "ελαστικό" visco, που σου επιτρέπει να κινείσαι 4κίνητος σε "εντός δρόμου" διαδρομές, όταν το χρειάζεσαι ή αν το έχεις ξεχάσει. Είσαι δηλαδή όπως "ήθελε" το εργοστάσιο, χωρίς να έχεις στο σταθερό "σιδερικό" που, αν το ξεχάσεις, κάηκες :shock:
2. Σε περίπτωση που κινείσαι 2κίνητος, έχεις μηδενικές φθορές στα ημιαξόνια, μπιλιοφόρους, πινιόν-κορώνα, visco coupling κτλ. Το μπροστινό σύστημα επίσης, δεν έχει καμία επιβάρυνση.

Μειονεκτήματα:
1. Στις δύσκολες εκτός δρόμου διαδρομές (π.χ. άμμος), υφίστασαι την "αργοπορία" του visco να δώσει κίνηση μπροστά, καθώς πρέπει να έχεις διαφορική κίνηση πίσω-μπρος >6% για να αρχίσει να συμπλέκει.
2. Δεν έχεις "πάντα" τετρακίνηση, όπως ακριβώς ήθελε η μαμά VW, δηλαδή πρέπει να θυμάσαι να την εμπλέκεις και, βέβαια, όταν υπάρξει κάποιος κίνδυνος, δεν το προλαβαίνεις (π.χ. βροχή και ολισθηρότητα, ή απότομο φρενάρισμα, που θα λειτουργούσε σαν abs - περίπου).

Η VW πάντως, στις πρώτες εκδόσεις των Τ3 syncro, έβαζε decoupler + σταθερό άξονα. Μετά έβαλε το visco coupling, καταργώντας το σταθερό άξονα. Οι λόγοι πιστεύω είναι α) για ευκολία προς τους λιγότερο "ψαγμένους" οδηγούς και, β) ίσως, για την προώθηση του τίτλου "syncro" και σε άλλα οχήματα σειράς (Golf κ.ά.).
t3 syncro tool έγραψε:Επίσης χθές έμαθα οτι υπάρχουν δύο είδη σταθερού άξονα...
...Ο δεύτερος λοιπόν είναι φτιαγμένος για να πέρνει κάποια μπόσικα και να μήν ζορίζεται το σύστημα μετάδοσης σε πολύ κλειστές στροφές, με της γνωστές συνέπειες (σπασίματα) στα γρανάζια του διαφορικού...
Δεν έχω ακούσει για το συγκεκριμένο, αλλά φαντάζομαι ότι "απαλύνει" τους κραδασμούς και όχι ότι σηκώνει κάποιο "γλίστρημα". Μοιάζει με το καουτσούκ που έχουν οι κεντρικοί μας, από το 1986 και μετά.
Εικόνα
Caravelle CL Syncro16" Camper από το 2003.
"ο κόσμος δεν αλλάζει με κουβέντες, δεν άλλαξε ποτέ με προσευχές..."
Άβαταρ μέλους
stavros syncro
Δημοσιεύσεις: 1277
Εγγραφή: Σάβ 27 Αύγ 2011 2:14 pm
Τοποθεσία: Πάτρα

Re: Decoupler με Visco

Δημοσίευση από stavros syncro »

Καθόμουνα και έγραφα μια ώρα και τελικά αυτό χάθηκε.... :evil: :evil: :evil:

Θα συμφωνήσω με τον Θανάση. Εγώ είμαι με τους viscoφουρτουνάκηδες και όχι με τους αξονάκιδες :lol: :lol: . Έχω τετρακίνηση συνέχεια δηλαδή όταν την χρειαστώ θα την έχω και μου αρέσει πάρα πολύ όπως ακριβώς είναι από το εργοστάσιο. Σε άμμο που λέει και ο Θέμης έχεις μόνο πρόβλημα γιατί ώσπου να καταλάβει το σύστημα ότι σπινιάρει πίσω τότε είναι αργά γιατί έχεις κολλήσει μιας και θα έχει κάτσει πίσω το πανάλαφρο αυτοκίνητο που όλοι διαθέτουμε..εγώ μια φορά πάντως που μπήκα σε άμμο δεν είχα κανένα πρόβλημα και μάλιστα έκανα και μανούβρα (βέβαια το δικό μου φοράει ''αγωνιστικό visco'' μιας και το είχε αλλάξει ο γερμανός πριν--το βρήκα στο φάκελλο με τις αποδείξεις που μου είχε δώσει με το αυτοκίνητο μαζί). Δηλαδή αρπάζει ποιο γρήγορα στην ουσία.

Αλλο ένα θετικό είναι ότι μπορείς να βάλεις ότι ρεζέρβα θέλεις όπως ο θέμης που έχει την 16αρα πίσω και από κάτω την 14άρα για δεύτερη

Αυτά..
Syncro 16'' 1.8T
Άβαταρ μέλους
syncro16gr
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 1166
Εγγραφή: Τρί 26 Ιούλ 2011 11:37 am
Τοποθεσία: Κέρκυρα
Επικοινωνία:

Re: Decoupler με Visco

Δημοσίευση από syncro16gr »

stavros syncro έγραψε:Καθόμουνα και έγραφα μια ώρα και τελικά αυτό χάθηκε.... :evil: :evil: :evil:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
stavros syncro έγραψε:Αλλο ένα θετικό είναι ότι μπορείς να βάλεις ότι ρεζέρβα θέλεις όπως ο θέμης που έχει την 16αρα πίσω και από κάτω την 14άρα για δεύτερη
Αυτά..
ΣΩΣΤΟΟΟΟΣ ;)
Εικόνα
Caravelle CL Syncro16" Camper από το 2003.
"ο κόσμος δεν αλλάζει με κουβέντες, δεν άλλαξε ποτέ με προσευχές..."
Άβαταρ μέλους
stavros syncro
Δημοσιεύσεις: 1277
Εγγραφή: Σάβ 27 Αύγ 2011 2:14 pm
Τοποθεσία: Πάτρα

Re: Decoupler με Visco

Δημοσίευση από stavros syncro »

Το θετικό του να βάλεις το decoupler εννοούσα...γιατί εάν το κάνεις χωρίς decoupler..... :lol: :lol: μιλάμε για πολλά γέλια
Syncro 16'' 1.8T
Άβαταρ μέλους
t3 syncro tool
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 3124
Εγγραφή: Πέμ 29 Δεκ 2011 10:20 am
Τοποθεσία: Αθήνα-Ν.Ιωνία
Επικοινωνία:

Re: Decoupler με Visco

Δημοσίευση από t3 syncro tool »

stavros syncro έγραψε:Καθόμουνα και έγραφα μια ώρα και τελικά αυτό χάθηκε.... :evil: :evil: :evil:
Την έχω πατήσει αρκετές φορές Σταύρο και εγώ. Ιδίως όταν γράφω πολλά.
Γι' αυτό λοιπόν τώρα πιά, όταν γράφω κατεβατώ ολόκληρο, πρίν πατήσω την υποβολή, μαρκάρω το κείμενο και κάνω μιά αντιγραφή (copy). Έαν χαθεί το έχω στην μνήμη. Κάνω μιά επικόλληση και τέλος.
Volkswagen. Turning owners into mechanics for over 50 years....!!!!!!!!!!!!
T3 Syncro 14" 2.1 DJ
Άβαταρ μέλους
stavros syncro
Δημοσιεύσεις: 1277
Εγγραφή: Σάβ 27 Αύγ 2011 2:14 pm
Τοποθεσία: Πάτρα

Re: Decoupler με Visco

Δημοσίευση από stavros syncro »

t3 syncro tool έγραψε:
stavros syncro έγραψε:Καθόμουνα και έγραφα μια ώρα και τελικά αυτό χάθηκε.... :evil: :evil: :evil:
Την έχω πατήσει αρκετές φορές Σταύρο και εγώ. Ιδίως όταν γράφω πολλά.
Γι' αυτό λοιπόν τώρα πιά, όταν γράφω κατεβατώ ολόκληρο, πρίν πατήσω την υποβολή, μαρκάρω το κείμενο και κάνω μιά αντιγραφή (copy). Έαν χαθεί το έχω στην μνήμη. Κάνω μιά επικόλληση και τέλος.
Σωστοοοοοόςςςςςς...δεν το είχα σκεφτεί :? :? ...θυμάμαι που το είχες πάθει και εσύ και μιλάμε ότι είναι πολύ σπάσιμο....

Κατάλαβες τιποτα για τα περι decoupler visco κλπ???? ;) ;) Φαντάσου ότι δεν έχει απαντήσει ακόμα ο Θέμης :D :D
Syncro 16'' 1.8T
Άβαταρ μέλους
t3 syncro tool
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 3124
Εγγραφή: Πέμ 29 Δεκ 2011 10:20 am
Τοποθεσία: Αθήνα-Ν.Ιωνία
Επικοινωνία:

Re: Decoupler με Visco

Δημοσίευση από t3 syncro tool »

stavros syncro έγραψε:Θα συμφωνήσω με τον Θανάση. Εγώ είμαι με τους viscoφουρτουνάκηδες και όχι με τους αξονάκιδες :lol: :lol:
Δηλαδή άν βάλω Decoupler δέν θα με κάνεις παρέα πιά? :( :( :(

Το ερώτημα ήταν άν μπορείς να κρατήσεις το Visco με decoupler ή άν πρέπει να βάλεις σταθερό άξονα ωπoσδήποτε γιατί χαλάει το Visco.
Volkswagen. Turning owners into mechanics for over 50 years....!!!!!!!!!!!!
T3 Syncro 14" 2.1 DJ
Άβαταρ μέλους
BUS1988
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 2337
Εγγραφή: Τρί 26 Ιούλ 2011 5:59 pm
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Decoupler με Visco

Δημοσίευση από BUS1988 »

Δεν νομίζω να χαλάει η σιλικόνη από τη μη-χρήση, άρα ανάλογα με τις ανάγκες του καθενός.
Αν ζούσα σε περιοχή με πολλές γλύστρες (πάγο και τα συναφή) μάλλον visco+decoupler θα επέλεγα.
Δεδομένου ότι ζώ ένα τέταρτο από τη "μύτη" της Επανωμής, γνωστότατο μέρος συγκέντρωσης των θεσσαλονικιών τετρακίνητων, όπου η άμμος είναι ψιλή και βαθιά, η επιλογή μου είναι decoupler+σταθερός άξονας (κάνει τεράστα διαφορά στην άμμο).
Όσο για τη λιγότερη φθορά όλου του συστήματος τετρακίνησης με το decoupler εγώ το πιστεύω, οι σκληροπυρηνικοί -visco και τα μυαλά στα κάγκελλα - διατείνονται ότι επειδή πάντα πηγαίνει ένα 5% της κίνησης μπροστά με το visco, το σαζμάν (πίσω διαφορικό) με το decoupler καταπονείται παραπάνω γιατί αντί να διαχειρίζεται το 95% της δύναμης, διαχειρίζεται το 100%. Αυτό τους πείραξε, το ότι στις κλειστές στροφές στρίβεις και νιώθεις πως "κουρδίζεται" όλο το σύστημα της τετρακίνησης το παραβλέπουμε - θα τρελαθούμε τελείως δηλαδή!
Άβαταρ μέλους
syncro16gr
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 1166
Εγγραφή: Τρί 26 Ιούλ 2011 11:37 am
Τοποθεσία: Κέρκυρα
Επικοινωνία:

Re: Decoupler με Visco

Δημοσίευση από syncro16gr »

Το εντυπωσιακό είναι πάντως ότι το visco μπορεί να μεταφέρει μπροστά μέχρι και 100% της ροπής. Ή, έστω, πολύ κοντά στο 100%.
Όταν πήρα το όχημα απ'το Βερολίνο, είχε σπασμένο πίσω μπιλιοφόρο. Έκανα όλη τη διαδρομή οδικώς, χωρίς να καταλάβω κανένα μα κανένα "πατινάρισμα". Με μπροστινή κίνηση μόνο, έκανε ό,τι του έλεγα! Καμιά διαμαρτυρία :D
Δεν ξέρω, αλλά φαντάζομαι ότι αν είχε κλασική τετρακίνηση με κεντρικό διαφορικό, μπορεί να μην έκανε ούτε βήμα... :lol:
Εικόνα
Caravelle CL Syncro16" Camper από το 2003.
"ο κόσμος δεν αλλάζει με κουβέντες, δεν άλλαξε ποτέ με προσευχές..."
Απάντηση

Επιστροφή στο “SYNCRO & 4MOTION”