Decoupler με Visco
- t3 syncro tool
- Site Admin
- Δημοσιεύσεις: 3124
- Εγγραφή: Πέμ 29 Δεκ 2011 10:20 am
- Τοποθεσία: Αθήνα-Ν.Ιωνία
- Επικοινωνία:
Decoupler με Visco
Ποιά η γνώμη σας για τοποθέτηση Depoupler αλλά χωρίς να βγάλεις το Visco και να βάλεις σταθερό άξονα.
Είχα διαβάσει σε ένα άρθρο, το αποίο δέν το βρίσκω πάλι, οτι η VW θεωρούσε απαραίτητο τον σταθερό άξονα άν έβαζες Depoupler.
Έχετε κανένα άρθρο που να αναφέρει τίποτα?
Χαλάει το Visco (σιλικόνη) σε περίπτωση χρήσης με Depoupler, όταν είναι απενεργοποιημένο?
Γιατί κακά τα ψέματα, άν βάλεις Depoupler to 95% των χιλιομέτρων θα το κάνεις 2WD.
Επίσης χθές έμαθα οτι υπάρχουν δύο είδη σταθερού άξονα.
Ο ένας (γνωστός) είναι masif σίδερο χωρίς καμία ανοχή, και ο άλλος είναι δύο άξονες (κυκλικοί) μαζί, ένας μικρότερος ένας μαγαλύτερος, με ένα ελαστικό υλικό στην μέση. Κάτι σάν τα Altenator Depoupler Pulleys που βάζουν στα δυναμό, για να πέρνουν τα μπόσικα όταν σβήνεις την μηχανή.
Ο δεύτερος λοιπόν είναι φτιαγμένος για να πέρνει κάποια μπόσικα και να μήν ζορίζεται το σύστημα μετάδοσης σε πολύ κλειστές στροφές, με της γνωστές συνέπειες (σπασίματα) στα γρανάζια του διαφορικού. (Φωτό μπορώ να βρώ αλλά δώστε μου λίγο χρόνο)
Το γνωρίζει κανένας?
Είχα διαβάσει σε ένα άρθρο, το αποίο δέν το βρίσκω πάλι, οτι η VW θεωρούσε απαραίτητο τον σταθερό άξονα άν έβαζες Depoupler.
Έχετε κανένα άρθρο που να αναφέρει τίποτα?
Χαλάει το Visco (σιλικόνη) σε περίπτωση χρήσης με Depoupler, όταν είναι απενεργοποιημένο?
Γιατί κακά τα ψέματα, άν βάλεις Depoupler to 95% των χιλιομέτρων θα το κάνεις 2WD.
Επίσης χθές έμαθα οτι υπάρχουν δύο είδη σταθερού άξονα.
Ο ένας (γνωστός) είναι masif σίδερο χωρίς καμία ανοχή, και ο άλλος είναι δύο άξονες (κυκλικοί) μαζί, ένας μικρότερος ένας μαγαλύτερος, με ένα ελαστικό υλικό στην μέση. Κάτι σάν τα Altenator Depoupler Pulleys που βάζουν στα δυναμό, για να πέρνουν τα μπόσικα όταν σβήνεις την μηχανή.
Ο δεύτερος λοιπόν είναι φτιαγμένος για να πέρνει κάποια μπόσικα και να μήν ζορίζεται το σύστημα μετάδοσης σε πολύ κλειστές στροφές, με της γνωστές συνέπειες (σπασίματα) στα γρανάζια του διαφορικού. (Φωτό μπορώ να βρώ αλλά δώστε μου λίγο χρόνο)
Το γνωρίζει κανένας?
Volkswagen. Turning owners into mechanics for over 50 years....!!!!!!!!!!!!
T3 Syncro 14" 2.1 DJ
T3 Syncro 14" 2.1 DJ
- syncro16gr
- Site Admin
- Δημοσιεύσεις: 1166
- Εγγραφή: Τρί 26 Ιούλ 2011 11:37 am
- Τοποθεσία: Κέρκυρα
- Επικοινωνία:
Re: Decoupler με Visco
Το θέμα είναι παλιό, ζωηρό και ενδιαφέρονt3 syncro tool έγραψε:Ποιά η γνώμη σας για τοποθέτηση Depoupler αλλά χωρίς να βγάλεις το Visco και να βάλεις σταθερό άξονα.
Είχα διαβάσει σε ένα άρθρο, το αποίο δέν το βρίσκω πάλι, οτι η VW θεωρούσε απαραίτητο τον σταθερό άξονα άν έβαζες Depoupler.
Θυμάμαι από παλιά, στα yahoo-groups των syncro, υπήρχαν δύο, ισχυρά αντιμαχόμενες, πλευρές:
1. οι φανατικοί του "μόνο visco", κατά την "αυθεντική" συνταγή, και,
2. οι φανατικοί του "μόνο decoupler", κατά τη συνταγή του σκληρού "off-roader".
Η δική μου εμπειρία, από το decoupler + visco που έχω, λέει τα εξής:
Πλεονεκτήματα:
1. Διαθέτεις το "ελαστικό" visco, που σου επιτρέπει να κινείσαι 4κίνητος σε "εντός δρόμου" διαδρομές, όταν το χρειάζεσαι ή αν το έχεις ξεχάσει. Είσαι δηλαδή όπως "ήθελε" το εργοστάσιο, χωρίς να έχεις στο σταθερό "σιδερικό" που, αν το ξεχάσεις, κάηκες
2. Σε περίπτωση που κινείσαι 2κίνητος, έχεις μηδενικές φθορές στα ημιαξόνια, μπιλιοφόρους, πινιόν-κορώνα, visco coupling κτλ. Το μπροστινό σύστημα επίσης, δεν έχει καμία επιβάρυνση.
Μειονεκτήματα:
1. Στις δύσκολες εκτός δρόμου διαδρομές (π.χ. άμμος), υφίστασαι την "αργοπορία" του visco να δώσει κίνηση μπροστά, καθώς πρέπει να έχεις διαφορική κίνηση πίσω-μπρος >6% για να αρχίσει να συμπλέκει.
2. Δεν έχεις "πάντα" τετρακίνηση, όπως ακριβώς ήθελε η μαμά VW, δηλαδή πρέπει να θυμάσαι να την εμπλέκεις και, βέβαια, όταν υπάρξει κάποιος κίνδυνος, δεν το προλαβαίνεις (π.χ. βροχή και ολισθηρότητα, ή απότομο φρενάρισμα, που θα λειτουργούσε σαν abs - περίπου).
Η VW πάντως, στις πρώτες εκδόσεις των Τ3 syncro, έβαζε decoupler + σταθερό άξονα. Μετά έβαλε το visco coupling, καταργώντας το σταθερό άξονα. Οι λόγοι πιστεύω είναι α) για ευκολία προς τους λιγότερο "ψαγμένους" οδηγούς και, β) ίσως, για την προώθηση του τίτλου "syncro" και σε άλλα οχήματα σειράς (Golf κ.ά.).
Δεν έχω ακούσει για το συγκεκριμένο, αλλά φαντάζομαι ότι "απαλύνει" τους κραδασμούς και όχι ότι σηκώνει κάποιο "γλίστρημα". Μοιάζει με το καουτσούκ που έχουν οι κεντρικοί μας, από το 1986 και μετά.t3 syncro tool έγραψε:Επίσης χθές έμαθα οτι υπάρχουν δύο είδη σταθερού άξονα...
...Ο δεύτερος λοιπόν είναι φτιαγμένος για να πέρνει κάποια μπόσικα και να μήν ζορίζεται το σύστημα μετάδοσης σε πολύ κλειστές στροφές, με της γνωστές συνέπειες (σπασίματα) στα γρανάζια του διαφορικού...
Caravelle CL Syncro16" Camper από το 2003.
"ο κόσμος δεν αλλάζει με κουβέντες, δεν άλλαξε ποτέ με προσευχές..."
- stavros syncro
- Δημοσιεύσεις: 1277
- Εγγραφή: Σάβ 27 Αύγ 2011 2:14 pm
- Τοποθεσία: Πάτρα
Re: Decoupler με Visco
Καθόμουνα και έγραφα μια ώρα και τελικά αυτό χάθηκε....
Θα συμφωνήσω με τον Θανάση. Εγώ είμαι με τους viscoφουρτουνάκηδες και όχι με τους αξονάκιδες . Έχω τετρακίνηση συνέχεια δηλαδή όταν την χρειαστώ θα την έχω και μου αρέσει πάρα πολύ όπως ακριβώς είναι από το εργοστάσιο. Σε άμμο που λέει και ο Θέμης έχεις μόνο πρόβλημα γιατί ώσπου να καταλάβει το σύστημα ότι σπινιάρει πίσω τότε είναι αργά γιατί έχεις κολλήσει μιας και θα έχει κάτσει πίσω το πανάλαφρο αυτοκίνητο που όλοι διαθέτουμε..εγώ μια φορά πάντως που μπήκα σε άμμο δεν είχα κανένα πρόβλημα και μάλιστα έκανα και μανούβρα (βέβαια το δικό μου φοράει ''αγωνιστικό visco'' μιας και το είχε αλλάξει ο γερμανός πριν--το βρήκα στο φάκελλο με τις αποδείξεις που μου είχε δώσει με το αυτοκίνητο μαζί). Δηλαδή αρπάζει ποιο γρήγορα στην ουσία.
Αλλο ένα θετικό είναι ότι μπορείς να βάλεις ότι ρεζέρβα θέλεις όπως ο θέμης που έχει την 16αρα πίσω και από κάτω την 14άρα για δεύτερη
Αυτά..
Θα συμφωνήσω με τον Θανάση. Εγώ είμαι με τους viscoφουρτουνάκηδες και όχι με τους αξονάκιδες . Έχω τετρακίνηση συνέχεια δηλαδή όταν την χρειαστώ θα την έχω και μου αρέσει πάρα πολύ όπως ακριβώς είναι από το εργοστάσιο. Σε άμμο που λέει και ο Θέμης έχεις μόνο πρόβλημα γιατί ώσπου να καταλάβει το σύστημα ότι σπινιάρει πίσω τότε είναι αργά γιατί έχεις κολλήσει μιας και θα έχει κάτσει πίσω το πανάλαφρο αυτοκίνητο που όλοι διαθέτουμε..εγώ μια φορά πάντως που μπήκα σε άμμο δεν είχα κανένα πρόβλημα και μάλιστα έκανα και μανούβρα (βέβαια το δικό μου φοράει ''αγωνιστικό visco'' μιας και το είχε αλλάξει ο γερμανός πριν--το βρήκα στο φάκελλο με τις αποδείξεις που μου είχε δώσει με το αυτοκίνητο μαζί). Δηλαδή αρπάζει ποιο γρήγορα στην ουσία.
Αλλο ένα θετικό είναι ότι μπορείς να βάλεις ότι ρεζέρβα θέλεις όπως ο θέμης που έχει την 16αρα πίσω και από κάτω την 14άρα για δεύτερη
Αυτά..
Syncro 16'' 1.8T
- syncro16gr
- Site Admin
- Δημοσιεύσεις: 1166
- Εγγραφή: Τρί 26 Ιούλ 2011 11:37 am
- Τοποθεσία: Κέρκυρα
- Επικοινωνία:
Re: Decoupler με Visco
stavros syncro έγραψε:Καθόμουνα και έγραφα μια ώρα και τελικά αυτό χάθηκε....
ΣΩΣΤΟΟΟΟΣstavros syncro έγραψε:Αλλο ένα θετικό είναι ότι μπορείς να βάλεις ότι ρεζέρβα θέλεις όπως ο θέμης που έχει την 16αρα πίσω και από κάτω την 14άρα για δεύτερη
Αυτά..
Caravelle CL Syncro16" Camper από το 2003.
"ο κόσμος δεν αλλάζει με κουβέντες, δεν άλλαξε ποτέ με προσευχές..."
- stavros syncro
- Δημοσιεύσεις: 1277
- Εγγραφή: Σάβ 27 Αύγ 2011 2:14 pm
- Τοποθεσία: Πάτρα
Re: Decoupler με Visco
Το θετικό του να βάλεις το decoupler εννοούσα...γιατί εάν το κάνεις χωρίς decoupler..... μιλάμε για πολλά γέλια
Syncro 16'' 1.8T
- t3 syncro tool
- Site Admin
- Δημοσιεύσεις: 3124
- Εγγραφή: Πέμ 29 Δεκ 2011 10:20 am
- Τοποθεσία: Αθήνα-Ν.Ιωνία
- Επικοινωνία:
Re: Decoupler με Visco
Την έχω πατήσει αρκετές φορές Σταύρο και εγώ. Ιδίως όταν γράφω πολλά.stavros syncro έγραψε:Καθόμουνα και έγραφα μια ώρα και τελικά αυτό χάθηκε....
Γι' αυτό λοιπόν τώρα πιά, όταν γράφω κατεβατώ ολόκληρο, πρίν πατήσω την υποβολή, μαρκάρω το κείμενο και κάνω μιά αντιγραφή (copy). Έαν χαθεί το έχω στην μνήμη. Κάνω μιά επικόλληση και τέλος.
Volkswagen. Turning owners into mechanics for over 50 years....!!!!!!!!!!!!
T3 Syncro 14" 2.1 DJ
T3 Syncro 14" 2.1 DJ
- stavros syncro
- Δημοσιεύσεις: 1277
- Εγγραφή: Σάβ 27 Αύγ 2011 2:14 pm
- Τοποθεσία: Πάτρα
Re: Decoupler με Visco
Σωστοοοοοόςςςςςς...δεν το είχα σκεφτεί ...θυμάμαι που το είχες πάθει και εσύ και μιλάμε ότι είναι πολύ σπάσιμο....t3 syncro tool έγραψε:Την έχω πατήσει αρκετές φορές Σταύρο και εγώ. Ιδίως όταν γράφω πολλά.stavros syncro έγραψε:Καθόμουνα και έγραφα μια ώρα και τελικά αυτό χάθηκε....
Γι' αυτό λοιπόν τώρα πιά, όταν γράφω κατεβατώ ολόκληρο, πρίν πατήσω την υποβολή, μαρκάρω το κείμενο και κάνω μιά αντιγραφή (copy). Έαν χαθεί το έχω στην μνήμη. Κάνω μιά επικόλληση και τέλος.
Κατάλαβες τιποτα για τα περι decoupler visco κλπ???? Φαντάσου ότι δεν έχει απαντήσει ακόμα ο Θέμης
Syncro 16'' 1.8T
- t3 syncro tool
- Site Admin
- Δημοσιεύσεις: 3124
- Εγγραφή: Πέμ 29 Δεκ 2011 10:20 am
- Τοποθεσία: Αθήνα-Ν.Ιωνία
- Επικοινωνία:
Re: Decoupler με Visco
Δηλαδή άν βάλω Decoupler δέν θα με κάνεις παρέα πιά?stavros syncro έγραψε:Θα συμφωνήσω με τον Θανάση. Εγώ είμαι με τους viscoφουρτουνάκηδες και όχι με τους αξονάκιδες
Το ερώτημα ήταν άν μπορείς να κρατήσεις το Visco με decoupler ή άν πρέπει να βάλεις σταθερό άξονα ωπoσδήποτε γιατί χαλάει το Visco.
Volkswagen. Turning owners into mechanics for over 50 years....!!!!!!!!!!!!
T3 Syncro 14" 2.1 DJ
T3 Syncro 14" 2.1 DJ
- BUS1988
- Site Admin
- Δημοσιεύσεις: 2337
- Εγγραφή: Τρί 26 Ιούλ 2011 5:59 pm
- Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
Re: Decoupler με Visco
Δεν νομίζω να χαλάει η σιλικόνη από τη μη-χρήση, άρα ανάλογα με τις ανάγκες του καθενός.
Αν ζούσα σε περιοχή με πολλές γλύστρες (πάγο και τα συναφή) μάλλον visco+decoupler θα επέλεγα.
Δεδομένου ότι ζώ ένα τέταρτο από τη "μύτη" της Επανωμής, γνωστότατο μέρος συγκέντρωσης των θεσσαλονικιών τετρακίνητων, όπου η άμμος είναι ψιλή και βαθιά, η επιλογή μου είναι decoupler+σταθερός άξονας (κάνει τεράστα διαφορά στην άμμο).
Όσο για τη λιγότερη φθορά όλου του συστήματος τετρακίνησης με το decoupler εγώ το πιστεύω, οι σκληροπυρηνικοί -visco και τα μυαλά στα κάγκελλα - διατείνονται ότι επειδή πάντα πηγαίνει ένα 5% της κίνησης μπροστά με το visco, το σαζμάν (πίσω διαφορικό) με το decoupler καταπονείται παραπάνω γιατί αντί να διαχειρίζεται το 95% της δύναμης, διαχειρίζεται το 100%. Αυτό τους πείραξε, το ότι στις κλειστές στροφές στρίβεις και νιώθεις πως "κουρδίζεται" όλο το σύστημα της τετρακίνησης το παραβλέπουμε - θα τρελαθούμε τελείως δηλαδή!
Αν ζούσα σε περιοχή με πολλές γλύστρες (πάγο και τα συναφή) μάλλον visco+decoupler θα επέλεγα.
Δεδομένου ότι ζώ ένα τέταρτο από τη "μύτη" της Επανωμής, γνωστότατο μέρος συγκέντρωσης των θεσσαλονικιών τετρακίνητων, όπου η άμμος είναι ψιλή και βαθιά, η επιλογή μου είναι decoupler+σταθερός άξονας (κάνει τεράστα διαφορά στην άμμο).
Όσο για τη λιγότερη φθορά όλου του συστήματος τετρακίνησης με το decoupler εγώ το πιστεύω, οι σκληροπυρηνικοί -visco και τα μυαλά στα κάγκελλα - διατείνονται ότι επειδή πάντα πηγαίνει ένα 5% της κίνησης μπροστά με το visco, το σαζμάν (πίσω διαφορικό) με το decoupler καταπονείται παραπάνω γιατί αντί να διαχειρίζεται το 95% της δύναμης, διαχειρίζεται το 100%. Αυτό τους πείραξε, το ότι στις κλειστές στροφές στρίβεις και νιώθεις πως "κουρδίζεται" όλο το σύστημα της τετρακίνησης το παραβλέπουμε - θα τρελαθούμε τελείως δηλαδή!
- syncro16gr
- Site Admin
- Δημοσιεύσεις: 1166
- Εγγραφή: Τρί 26 Ιούλ 2011 11:37 am
- Τοποθεσία: Κέρκυρα
- Επικοινωνία:
Re: Decoupler με Visco
Το εντυπωσιακό είναι πάντως ότι το visco μπορεί να μεταφέρει μπροστά μέχρι και 100% της ροπής. Ή, έστω, πολύ κοντά στο 100%.
Όταν πήρα το όχημα απ'το Βερολίνο, είχε σπασμένο πίσω μπιλιοφόρο. Έκανα όλη τη διαδρομή οδικώς, χωρίς να καταλάβω κανένα μα κανένα "πατινάρισμα". Με μπροστινή κίνηση μόνο, έκανε ό,τι του έλεγα! Καμιά διαμαρτυρία
Δεν ξέρω, αλλά φαντάζομαι ότι αν είχε κλασική τετρακίνηση με κεντρικό διαφορικό, μπορεί να μην έκανε ούτε βήμα...
Όταν πήρα το όχημα απ'το Βερολίνο, είχε σπασμένο πίσω μπιλιοφόρο. Έκανα όλη τη διαδρομή οδικώς, χωρίς να καταλάβω κανένα μα κανένα "πατινάρισμα". Με μπροστινή κίνηση μόνο, έκανε ό,τι του έλεγα! Καμιά διαμαρτυρία
Δεν ξέρω, αλλά φαντάζομαι ότι αν είχε κλασική τετρακίνηση με κεντρικό διαφορικό, μπορεί να μην έκανε ούτε βήμα...
Caravelle CL Syncro16" Camper από το 2003.
"ο κόσμος δεν αλλάζει με κουβέντες, δεν άλλαξε ποτέ με προσευχές..."