αντικατάσταση ψυγείου καλοριφέρ

Άβαταρ μέλους
spine253
Δημοσιεύσεις: 105
Εγγραφή: Τρί 03 Νοέμ 2015 7:01 pm

Re: αντικατάσταση ψυγείου καλοριφέρ

Δημοσίευση από spine253 »

1,5 μήνας μετά, έχω εγκαταστήσει το καινούριο ψυγείο και διαρροές δεν έχω. Δεν έχω όμως ούτε ζέστη..

Το κομμάτι της αλλαγής του ψυγείου είχε κάποια δυσκολία, μιας και δεν το είχα ξανακάνει σ αυτό το αμάξι, όπως και λόγω διαφόρων τεχνικών "απροβλέπτων" όπως όλες οι βίδες που κρατούσαν το κουτί του ψυγείου στο αμάξωμα ήταν σκουριασμένες και τελείως κολλημένες στη θέση τους. Δε κατάφερα να τις βγάλω με κανέναν τρόπο, παρά ξαναέκανα τρύπες πάνω τους και άνοιξα καινούρια σπειρώματα! Καλό ήταν ότι με την ευκαιρία σταμάτησα και κάποια σημάδια σκουριάς που εντόπισα και έκανα μια περιποίηση ηχομόνωσης στο μέρος κάτω απ' το ταμπλό, σαν αρχή για την ηχομόνωση όλου του αυτοκινήτου.

Όσον αφορά το θέμα της θέρμανσης απ' το ψυγείο, ή μάλλον της μη θέρμανσης η κατάσταση έχει ως εξής. Έχω βγαλμένο το κάτω κομμάτι απ το ταμπλό, αυτό που είναι ακριβώς μπροστά απ τον λεβιέ ταχυτήτων, οπότε έχοντας επιλεγμένο τον αέρα να φυσάει στα πόδια, μπορώ να βάζω το χέρι μου και να ακουμπάω το ψυγείο ώστε να ελέγχω την κατάσταση θερμότητας του. Έτσι, βλέπω ότι το ψυγείο ζεσταίνεται μεν, και όταν έχω κλειστό το βεντιλατέρ παραμένει πολύ ζεστό, αλλά με το που ανοίγω το βεντιλατέρ μέσα σε ένα λεπτό από ζεστός ο αέρας που φυσάει γίνεται κρύος και το ψυγείο κρυώνει επίσης. Πρώτα στην "κάτω" του περιοχή και σιγα σιγά κρυώνει και προς τα πάνω, αλλά ο αέρας βγαίνει ήδη κρύος ρπιν κρυώσει ολόκληρο.
Τρία τα τινά που έχω σκεφτεί ότι μπορεί να φταίνε.

1. Το καινούριο ψυγείο που έβαλα της JP Group, ενώ φαίνεται πολύ συμπαγές στην κατασκευή του, με τα καπάκια του να είναι αλουμινένια κι όχι πλαστικά (στην ουσία δείχνει σαν να είναι όλο ένα σώμα από αλουμίνιο), έχει ένα χαρακτηριστικό που μπορεί να καταχωρηθεί ως ελάττωμα. Η διατομή των σωληνώσεών του είναι αρκετά μικρότερη από αυτήν των σωληνώσεων του μανίσιου. Ενώ στο μανίσιο από τους φαλλούς βλέπω τις αρχές των σωληνακίων να έχουν κυκλική διατομή περί των 7 με 8 χιλιοστών, οι αντίστοιχες του JP έχουν "σχιστές" οπές, σαν πλακουτσομένος κύκλος με το μήκος να ναι περίπου στα 8 χιλιοστά. Τα νούμερα που δίνω είναι κατά προσέγγιση, αλλά αυτό που δείχνουν είναι ότι το καινούριο ψυγείο έχει πιθανότατα μικρότερη χωρητικότητα σε ψυκτικό, οπότε και λιγότερη απόδοση. Τώρα βέβαια η εταιρία που το φτιάχνει έχει βάση στη Δανία και φαίνεται αρκετά σοβαρή ώστε να μην το έχει υπολογίσει σωστά και να το χει κατασκευάσει τόσο λάθος ώστε να μη θερμαίνει. Συγκεκριμένα το ψυγείο είναι από μια σειρά που λέγεται "classic lines" και έχει ανταλλακτικά για "κλασικά" αυτοκίνητα.
Δυστυχώς δεν γέμισα το ψυγείο με αντιψυκτικό πριν το εγκαταστήσω, οπότε δε ξέρω τη χωρητικότητα του, έχω στείλει mail στην κατασκευάστρια και περιμένω απάντησή τους.

2. Διαρκώς εξαερώνω το κύκλωμα και διαρκώς θέλει κι άλλη εξαέρωση. Ένα μέρος του προβλήματος είναι ότι το ψυγείο καλοριφέρ είναι ψηλότερα από του κινητήρα. Προσπάθησα να εξαερώσω βγάζοντας λίγο τον πάνω σωλήνα του ψυγείου θέρμανσης, αλλά δε κατάλαβα διαφορά. Τελευταία σταμάτησα το αυτοκίνητο σε ανηφόρα με τη μούρη προς τα πάνω μπας και φτάσει η βίδα εξαέρωσης του ψυγείου της μηχανής ψηλότερα. Σαν κάπως καλύτερα να έγινε η δουλειά, αλλά ακόμα υπάρχει λίγος αέρας στο κύκλωμα. Τον ακούω ανοιγοκλείνοντας τη βάνα του ψυγείου θέρμανσης. Πάντως ακόμα ζέστη δε μένει αφού ανοίξω το βεντιλατέρ.

3. Άλλαξα τον θερμοστάτη στη μηχανή, του κυκλώματος ψύξης της μηχανής, επειδή είχα προβλήματα με ανεβάσματα θερμοκρασίας της μηχανής. Έβαλα έναν που ανοίγει στους 82 βαθμούς αντί γι αυτόν που είχε μέσα που άνοιγε στους 87. Ίσως να μην είναι αρκετά ζεστό το αντιψυκτικό που κυκλοφορεί ώστε να θερμάνει επαρκώς το ψυγείο; Πάντως οι σωλήνες εισόδου και εξόδου του ψυγείου καλοριφέρ μονίμως καίνε. Α, και η μηχανή κρατάει μια χαρά θερμοκρασία σύμφωνα με τον δείκτη στο καντράν.

Αυτά τα ολίγα. Σιγά σιγά θα καταλάβω τι φταίει που θα πάει. Ευτυχώς μπαίνει η άνοιξη και δεν είναι τόσο απαραίτητο επί της παρούσης :)
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.
Άβαταρ μέλους
t3 syncro tool
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 3124
Εγγραφή: Πέμ 29 Δεκ 2011 10:20 am
Τοποθεσία: Αθήνα-Ν.Ιωνία
Επικοινωνία:

Re: αντικατάσταση ψυγείου καλοριφέρ

Δημοσίευση από t3 syncro tool »

Για πές μας λίγο μία λεπτομέρεια.
Το ψυγείο του καλοριφέρ λές οτι είναι ζεστό, και μόλις ανοίξεις το βεντιλατέρ αρχίζει και κρυώνει.
Αυτό έν μέρη είναι σωστό γιατί ο κρύος αέρας απο έξω, περνάει μέσα απο το ψυγείο και το κρυώνει. Το θέμα είναι οτι θα έπρεπε το νερό της μηχανής που κυκλοφορεί απο την αντλία νερού να ξαναζεστένει το ψυγείο, πράγμα που δέν γίνετε.

Όταν εκανες αυτό το Tέστ στο ψυγείο, ήταν στο ρελαντί ο κινητήρας σου ή πάταγες και λίγο γκάζι. (Π.Χ. μόνιμα στις 1500-2000 στροφές).
Άν ήσουν στο ρελαντί και έκανες το Τέστ, ξανακάντο με πατημένο το γκάζι σταθερά να δείς αν πέφτει η θερμοκρασία του ψυγείου και πάλι ή όχι.

Η υπόθεση αυτή έχει 2 υποψίες προβλήματος.
1) η αντλία νερού στο ρελαντί δέν μπορεί να κυκλοφορήσει το νερό σε όλο το κύκλωμα (πίσω μέχρι μπροστά)
2) έχεις πολύ αέρα μέσα στο κύκλωμα.

Περισσότερο τείνω στο πρώτο μιάς και μας είπες οτι έχεις κάνει εξαέρωση στο κύκλωμα.

Κάνε το Τεστ που σου είπα με πατημένο σταθερά το γκάζι, και πές μας πάλι τί έγινε αυτή την φορά.

(Όλα τα παραπάνω βέβαια, με την προϋπόθεση οτι η βαλβίδα που ανοίγει το ζεστό νερό στο καλοριφέρ ανοίγει κανονικά για να έχει ελεύθερη ροή το νεράκι, δέν είναι μπλοκαρισμένη με σκουριές και η διατομή της έχει μείνει μισή απο όσο πρέπει να είναι ;) )

Την εξαέρωση καλά την έκανες. Θέλει σήκωμα μπροστά το αυτοκίνητο. Όλοι έτσι την κάνουμε με κάποιες λεπτομέρειες βέβαια.
Η ντίζα του καλοριφέρ πάντα ανοιχτή στο ζεστό για να κυκλοφορήσει το νερό και μέσα στο ψυγείο του καλοριφέρ και να διώξει τον αέρα, το αυτοκίνητο να έχει πιάσει θερμοκρασία κανονική, να έχει ανοίξει ο θερμοστάτης δηλαδή τελείως ωστε να κυκλοφορεί ελεύθερα το νερό απο πίσω στο μπροστά ψυγείο και φυσικά θέλει λίγο γκάζι σταθερά να κυκλοφορεί με πίεση το νερό στο σύστημα. Καλό θα ήταν δηλαδή να έχεις κάποιον να πατάει σταθερά το γκάζι κατα την εξαέρωση.



"Μείωση της ιξοδοελαστικότητας των λαμαρινών"
Πςςςςς.......Μας έστειλες αδιάβαστους μιλάμε.
Λίγο Πυρηνική Φυσική μου κάνει αυτή η λέξη. :shock: :shock:
Volkswagen. Turning owners into mechanics for over 50 years....!!!!!!!!!!!!
T3 Syncro 14" 2.1 DJ
Άβαταρ μέλους
spine253
Δημοσιεύσεις: 105
Εγγραφή: Τρί 03 Νοέμ 2015 7:01 pm

Re: αντικατάσταση ψυγείου καλοριφέρ

Δημοσίευση από spine253 »

Εντωμεταξύ ήρθε το καλοκαίρι και προέκυψαν διάφορα άλλα θέματα, σχετικά με το βαν και μη.
Έφτασε η ώρα που πήγε στον μάστορα λοιπόν το βανάκι, αφού με άφησε σε μια εκδρομή (λόγω του ότι δεν είχα αλλάξει. το φίλτρο πετρελαίου @#%$&!!). Του είπα να κοιτάξει και το θέμα με το ψυγείο. Κατ' αρχήν έκανε μια σωστή εξαέρωση. Πλέον δεν ακούω καθόλου τον αέρα μες το κύκλωμα όπως πριν. Μου είπε ότι για την εξαέρωση, σηκώνει τον κώλο ψηλά κι όχι την μούρη.. Δεν ακούγεται παράλογο. Τώρα για το ψυγείο καλοριφέρ ρίχνει το φταίξιμο στο εξάρτημα της επισυναπτόμενης εικόνας, το οποίο πίστευα ότι λειτουργεί μόνο για την μικρή κυκλοφορία του eberspraucher (καυστηράκι σαν το πιο γνωστό webasto). Έψαξα στο manual γι αυτήν την αντλία και δεν είδα να αναφέρεται πουθενά, Ο μάστορας λέει ότι υπάρχει σε όλα τα Τ3 και βοηθάει την κύρια αντλία. Ισχύει κάτι τέτοιο; Σε μένα δουλεύει μόνο όταν λειτουργώ το eberspraucher (το οποίο έβγαλε κι αυτό κωδικό λάθους F52, που ψάχνοντας βρήκα ότι αναφέρεται σε κακή κυκλοφορία καυσίμου)

Πάντως όταν έκανα τα τεστ στο ψυγείο, τα έκανα και με πατημένο γκάζι και εν κινήση. Πάλι το ψυγείο κρύωνε σύντομα. Και η βαλβίδα του καλοριφέρ λειτουργεί κανονικά. Επί της παρούσης πάντως και μόνο η λέξη ζέστη μου προκαλεί ζαλάδα! Θα περιμένουν για αργότερα τα όποια τεστ :-D

Όσο για την ιξοδοελαστικότητα είναι αλήθεια ότι σε πιάνει κάψιμο όταν ασχολείσαι πολλές ώρες διαβάζοντας για τέτοια θέματα. Η λέξη είναι μετάφραση του αγγλικού viscoelastisity που το ανέφερε ένας τύπος σε οδηγίες ηχομόνωσης. Λαϊκά να μη τραντάζει η λαμαρίνα :P

Όσο για το πετρέλαιο, όχι ότι δεν ήταν βλακεία μου που δεν είχα αλλάξει το φίλτρο στην ώρα του, αλλά άλλαξα και βενζινάδικο καλού κακού :oops: :-D
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.
Απάντηση

Επιστροφή στο “T3 (1979-1992 Europe & USA) (- 2003 South Africa)”