The Syncro Story

Κι όμως, μπορεί μερικά πράγματα να μην τα γνωρίζετε ακόμη...
Απάντηση
dimitris_volos
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 3169
Εγγραφή: Τρί 26 Ιούλ 2011 11:35 am
Τοποθεσία: volos
Επικοινωνία:

The Syncro Story

Δημοσίευση από dimitris_volos »

Η VW ανέπτυξε πρώτη φορά τετρακίνητα οχήματα κατά τη διάρκεια του Β Παγκοσμίου Πολέμου, τα Type 86 – Kommanderwagen & Type 128 – Schwimmwagen. Της πήρε σαράντα χρόνια για να ασχοληθεί ξανά με αυτό τον τομέα.
Στη δεκαετία του ’70 κάποιοι μηχανικοί της VW που τους άρεσε να ταξιδεύουν με τα Westfalia Camper σε απομονωμένα μέρη της Ευρώπης και της Αφρικής, σκέφθηκαν ότι θα ήταν καλή ιδέα να ξαναδεί η εταιρεία το θέμα 4WD και να αναπτύξει οχήματα ικανά να ταξιδεύουν πέρα από εκεί που φτάνουν τα συνηθισμένα οχήματα και να χτυπήσουν τα ήδη υπάρχοντα τετρακίνητα.
Την περίοδο εκείνη επικεφαλής του τμήματος ελαφρών φορτηγών ήταν ο o Gustav Meyer και υπεύθυνος του τμήματος δοκιμών αυτών ο Henning Duckstien. Ο προϋπολογισμός για ανάπτυξη νέου οχήματος ήταν περιορισμένος καθώς πήγαινε προς την παραγωγή το νέο Τ25, αλλά κατάφεραν να κατασκευάσουν πέντε πρωτότυπα 4WD Bay Window χρησιμοποιώντας υλικά από άλλα οχήματα. Η ιδέα ήταν πως αν η VW κατάφερνε να αναπτύξει ένα τετρακίνητο ανταγωνιστικό για τα Αφρικανικά Ράλλυ , αυτό θα έφερνε παραγγελίες από τις Ένοπλες Δυνάμεις.
Το πρώτο πρωτότυπο βγήκε στο τέλος του 1975, ημιαυτόματο, με μηχανή 70bhp 2 λίτρων που μόλις είχε αναπτυχθεί για χρήση του οχήματος Iltis (κοινοπραξία audi/vw για το στρατό) και μπορούσε να κινείται είτε σαν 2WD είτε σαν 4WD. Είχε δισκόφρενα και ενισχυμένο σασί και η εξάτμιση έβγαινε μέσα από τον προφυλακτήρα. Αυτό και τα υπόλοιπα τέσσερα πρωτότυπα υποβλήθηκαν σε συνεχείς δοκιμές με επιτυχία.
Παραδόξως , το project έτυχε ισχυρής αντίδρασης μέσα στην ίδια την VW, αφού οι ιθύνοντες της εταιρείας δεν πίστευαν στις δυνατότητες ανάπτυξης της αγοράς για τα τετρακίνητα οχήματα. Παρόλα αυτά οι Gustav & Henning διατήρησαν τον ενθουσιασμό τους και συνέχισαν.

Εικόνα
Το πρωτότυπο του 1978 στο πεδίο δοκιμών

Και ενώ τα πρωτότυπα θριάμβευαν στις δοκιμές, και ενώπιον των Γερμανικών Ενόπλων Δυνάμεων και στη Σαχάρα ως support vehicle του Audi Quattro , η VW δεν τολμούσε να προχωρήσει σε παραγωγή επειδή το ενδιαφέρον της ήταν στο Τ25. Μάλιστα το 1982 κατασκευάστηκε τουλάχιστον ένα αερόψυκτο Τ25 , τετρακίνητο.

Εικόνα

Η έλευση του υδρόψυκτου Τ25 το 1983 άλλαξε τα δεδομένα. Η VW ξαναβλέπει με άλλο μάτι την όλη ιστορία της τετρακίνησης. Αποφασίζει να μην συνεχίσει με το Bay Window 4VD αλλά ούτε και με το σύστημα Quattro που ήδη δούλευε σε άλλη εταιρεία του ομίλου (Audi). Απευθύνεται στην Αυστριακή Steyr-Daimler-Puch που ήταν ήδη γνωστή για τα τετρακίνητα συστήματα που τοποθετουσε στα Mercedes G-Wagen. Αυτό ήταν μέρος μιας συμφωνίας σύμφωνα με την οποία η VW σε αντάλλαγμα θα έδινε μηχανές LT Diesel για τα οχήματα Pinzgauer 6x6 που κατασκεύαζαν οι Αυστριακοι.
Την άνοιξη του 1985 το πρώτο Syncro Transporter έκανε την εμφάνιση του. Εκείνη την περίοδο δύο μηχανές ήταν διαθέσιμες. Η 1.9, 78bhp βενζίνης , και η 1.6lt , 70bhp , turbo diesel. Υπήρχε κα μια σε ανάπτυξη, η 2.1 lt, 112bhp η οποία βγήκε στα τέλη του 1986 και στην οποία μπήκε και καταλύτης που μείωσε την ιπποδύναμη στα 95 bhp.
Η συμπεριφορά του νέου οχήματος ήταν καταπληκτική. Μεγάλη ροπή, άψογη οδική συμποριφορά. Για άλλη μια φορά η VW έφτασε στην τελειότητα.
Όμως οι πωλήσεις ήταν απογοητευτικές. Αιτία, το υψηλό κόστος κατασκευής αφού κάθε όχημα έπρεπε να συναρμολογηθεί στο εργοστασιο του Αμβούργου, να φύγει για το Γκρατς για να μπεί η τετρακίνηση και κατόπιν να επιστρέψει στο Αμβούργο για την τελική συναρμολόγηση. Κι αν επρόκειτο να γίνει camper, να ξαναφύγει για το εργοστάσιο της Westfalia στο Wiedenbruk.
Στα τέλη της δεκαετίας του ’80 ολόκληρη η γραμμή παραγωγής του Τ25 μεταφέρθηκε στο Γκρατς για να υπάρξει χώρος για το νέο Τ4 Transporter που θα ξεκινούσε το καλοκαίρι του 1990, ενώ κάποια από τα οχήματα (των Syncro συμπεριλαμβανομένων) έφευγαν για συναρμολόγηση σε διάφορα μέρη, κυρίως στη Ιαπωνία. Στο σημείο που η VW έχασε το παιχνίδι ήταν ο κινητήρας. Ενώ τα Syncro είχαν απεριόριστες δυνατότητες χρήσης (κυρίως ως όχημα διάσωσης και στρατιωτικό) ο κινητήρας των 70bhp TD δεν τα βοηθούσε.
Η παραγωγή του Τ25 συνεχίστηκε στη Ν. Αφρική κατά τη δεκαετία το ’90 εφοδιασμένο με πεντακίλυνδρο κινητήρα audi. Ένας από τους λόγους που επικαλέστηκε η VW για τον τερματισμό της παραγωγής του Τ25 στη Γερμανία , ήταν ότι ο ακριβός boxer κινητήρας που φορούσαν τα Syncro δεν μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε άλλα οχήματα (όπως συνεβαινε με τα Beetle - Split window - Bay window παλαιότερα) γεγονός που καθιστούσε την παραγωγή ασύμφορη.
Συνολική παραγωγή Syncro : 43468 τεμάχια (από τα οποία 2108 δεξιοτίμονα)
Εικόνα
...my name is Cooled, Air Cooled.

IGNORANCE IS THE MOTHER OF ADVENTURE
Απάντηση

Επιστροφή στο “Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ VW bus”